به گزارش ایرنا، اقشار مختلف مردم شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) آذربایجان‌غربی در این روز خجسته با آذین‌بندی بازار، مغازه‌ها، خیابان‌ها، معابر عمومی، سردر مساجد و ادارات به استقبال این ایام فرخنده رفته و با تدارک انواع مجالس جشن و شادی، مراتب عشق و اخلاص خود را نسبت به دختر رسالت، همسر امامت و ام الائمه به نمایش گذاشته‌اند.

به میمنت این ولادت فرخنده طی دیشب و صبح امروز معابر عمومی ‌در شهرها و بخش‌های مختلف آذربایجان‌غربی، رنگ و بوی شادمانی و معنویت به خود گرفته است و در شهرهای استان آیین‌های جشن، شادمانی برپا شده و عاشقان رسالت و امامت و ولایت با حضور در این آیین‌ها، این عید بزرگ را جشن گرفته‌اند.

از صبح امروز نیز در اکثر مساجد شهری و روستایی آذربایجان‌غربی و بقاع متبرکه آیین‌های جشن و شادمانی برگزار شده است و طی این آیین‌ها روحانیان و شخصیتهای مذهبی استان به تشریح ابعادی از زندگی گهربار حضرت فاطمه زهرا (س) می‌پردازند و مداحان اهل بیت (ع) مداحی و شعرخوانی می‌کنند.

بسیاری از نوعروسان در آذربایجان‌غربی نیز به میمنت خجسته میلاد با سعادت یاس نبوی حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان روز آغاز زندگی مشترک انتخاب کرده اند و جشن‌های عروسی در جای جای استان برپا شده است.

بساط شیرینی فروشی‌ها و گل فروشی‌ها نیز در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر بسیار گرم است و مردم برای قدردانی از مادران و همسران خود، شیرینی و گل خریده و به دیدار ایشان می‌روند.

ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی هم دیشب و امروز، میزبان جشن‌های روز زن و مادر بود و بسیاری از بانوان در این جشن‌های با چاشنی تبلیغاتی شرکت کردند.

حضرت فاطمه زهرا(س) دختر حضرت محمد پیامبر بزرگ اسلام (ص)، همسر حضرت علی (ع) نخستین ستاره درخشان آسمان امامت و ولایت و مادر امام حسن (ع) کریم اهل بیت و امام حسین (ع) سرور جوانان اهل بهشت و حضرت زینب کبری (س) قهرمان کربلاست؛  ایشان از هر نظر یک الگوی بی‌نظیر نه تنها برای زنان بلکه برای تمام عالم بشریت است.

حضرت زهرا (س) در ۲۰ جمادی الثانی بین ۳۵ تا ۴۵ عام الفیل و حدود هشت یا ۱۸ سال پیش از هجرت در مکه مکرمه چشم به جهان گشود.

این بانوی بزرگوار در کودکی زیر نظر پدر و مادرش رشد یافت و جوانی ایشان مصادف با ترویج رسالت پیامبر اسلام (ص) برای نشر اسلام بود، بنا به نقلی، ایشان در محاصره شعب ابی‌طالب مادرش را از دست داد. پس از هجرت به مدینه، در سال دوم هجری با حضرت علی بن ابی‌طالب(ع) ازدواج کرد.

حضرت فاطمه(س) یکی از چهارده معصوم به شمار می‌آید که دارای مقام های ویژه معنوی مانند عصمت است، ایشان همچنین از اهل بیت پیامبر (ص) و یکی از پنج تن آل عباست، براساس احادیث و روایات اهل سنت و شیعه، برخی آیه های قرآن کریم درباره حضرت فاطمه زهرا(س) است.

مصحف فاطمه، خطبه‌های «فدکیه» و «عیادت»، «حدیث لوح فاطمه» و «دعای نور» از آثار به‌جای‌مانده از این بانوی بزرگ اسلام است.

«صدّیقه»، «مبارکه»، «طاهره»، «زکیه»، «راضیه»، «مرضیه» و «زهرا» از جمله نام های مبارک حضرت فاطمه است و مهم‌ترین کنیه ایشان نیز «امّ‌ابیها» یعنی «مادر پدر» است.

ازدواج حضرت فاطمه(س) و امیرمؤمنان حضرت علی (ع) از مهم ترین اتفاق های تاریخ شیعه است که ثمره این پیوند مبارک و سراسر مملو از عشق و محبت، درخت گهربار امامت است. در تقویم رسمی ایران روز یکم ذی الحجه به عنوان تاریخ این ازدواج تعیین شده است.

دفاع از ولایت حضرت علی(ع) بعد از رحلت حضرت محمد(ص) یکی از فعالیت های مهم اجتماعی سیاسی حضرت می باشد که پایداری و استقامت در راه خدا و دفاع از امام زمان خود، الگویی بی نظیر برای نسل امروز ما می باشد. خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) در تاریخ زبانزد است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.