حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی روز شنبه در آیین بزرگداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور در میدان امام بیرجند افزود: امام راحل می‌گفت مشکلات مردم باید به دست خودشان حل شود و ایشان ما را به سرنوشتمان دخیل کرد تا مسوولان کشور را خودمان انتخاب کنیم.

وی گفت: در جمهوری اسلامی از رهبری تا رییس جمهوری و نمایندگان مجلس به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند و امام معتقد بود که مردم باید انتخاب کنند و اگر اشرافی‌گری بیاید روز مرگ ارزش‌ها است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا اظهار داشت: امام فرمودند به کسانی که طعم فقر را نچشیده‌اند رای ندهید و باید بدانیم مجلسی که افتخار می‌کند به ۲ وزیر هزار و ۲۰۰ میلیاردی رای دهد، انقلابی نیست.

وی افزود: مجلس باید حامی مستضعفان باشد و با تصمیمات و قوانین مناسب، آرمان‌های انقلاب اسلامی را تحقق بخشد زیرا این انقلاب مسیر طولانی را طی کرده است اما راه زیادی را هم در پیش دارد که باید با استقامت و بردباری آن را طی کرد.

وی گفت: امام خمینی (ره) انقلابی را شکل داد که حتی برخی علما هم کنار او نبودند اما بعد از انقلاب آقای گلپایگانی گفته بود بچه‌های دفترم می‌گویند مردم برای اسم روح الله سه صلوات می‌فرستند و برای شما نمی‌فرستند و من هم گفتم تنها روح الله بود که توانست گوش محمدرضا را بپیچاند و من هم سه صلوات می‌فرستم.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی تصریح کرد: همه باید به اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی توجه کنیم تا به نصرت الهی برسیم.

وی خط امام را مایه نجات کشور دانست و گفت: هرجا از اصول انقلاب اسلامی در عرصه‌های داخلی و خارجی کوتاه آمدیم، موفق نبودیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که امام (ره) برای مسوولان نظام قایل هستند این است که مسوولان خود را خدمتگذار مردم بدانند.

وی گفت: امام راحل مردم را ولی نعمتان مسوولان معرفی می‌کند و مردم هم در این مدت نقش خود را به خوبی ایفا کردند و شهید دادند و حالا ما هستیم که باید خدمتگزاری خود را به مردم اثبات کنیم.

ادیانی با بیان اینکه دهه فجر امسال با ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و چهلمین روز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی همزمان شده است گفت: با مراجعه به زندگی سراسر پند ائمه معصومین به خصوص فاطمه زهرا (س) می‌بینیم که مسیر امامت و ولایت به انحراف کشیده شد و با آریستوکراسی (حکومت اشراف و اعیان) عده‌ای محدود حکومت الهی جای خود را به حکومت طاغوت داد.

وی یادآور شد: فاطمه زهرا (س) همواره در خانه، کوچه و بیابان ندای خود را با گریه سر می‌داد که به گفته امام خمینی (ره) گریه حضرت صدیقه طاهره یک گریه سیاسی بود و اینکه اعلام کند می‌بینم بر سر وصی و خلف الهی که در راس آن امیر مومنان (ع) بود، ظلم واقع شده است.

وی اظهار داشت: برخی‌ از آگاهی سازی حضرت زهرا (س) جلوگیری کردند اما این مجاهدت تا زمان امام دوازدهم برای احقاق خلافت الهی در مقابل خلافت طاغوت وجود خواهد داشت.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: در روزهایی از زندگی ائمه اطهار، مسیر نزدیک به خلافت اسلامی می‌شد اما حکومت مورد نظر تحقق نمی‌یافت تا امام خمینی (ره) با پشتوانه‌ای که از سوی مردم داشت به میدان آمد و موفق شد.

وی یادآور شد: امام از همان اول می‌گفت که رضاخان مشروع نیست و منفورترین کلمه نزد خدا و رسول خدا کلمه شاهنشاهی است.

وی گفت: این مسیر در تاریخ هزار ساله فقه شیعه ادامه پیدا کرد و برای تحقق حکومت اسلامی علمای شیعه هیچ وقت پای حکومت ظالم را امضا نکردند و مشروع ندانستند تا وقتی که این پشتوانه بزرگ به امام رسید و ایشان از آغاز تصویب شورای ایالتی تا کاپیتولاسیون و مساله مدرسه فیضیه خطابش را به شاه متوجه کرد و همه تلاش او دستیابی به حکومت اسلامی بود.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی بیان کرد: محمد هاشمی از همراهان امام در پاریس می‌گوید در این ۱۱۷ روز امام خمینی (ره) ۲ ملاقات مهم داشتند یکی با مهندس بازرگان و شریعتمداری بود که حامل پیامی بودند تا امام شورای سلطنت را بپذیرد که آن شب برای امام سخت بود و گفت سیاسیونی آمدند تا شورای سلطنت را بپذیرم، اگر من هم بپذیرم مردم نمی‌پذیرند.

وی افزود: در ملاقات دوم عده‌ای از جبهه ملی آمدند که نخست امام آنها را نپذیرفت و آنها می‌گفتند امام بیانیه بدهند که جبهه ملی نهضتی اسلامی است اما امام انگیزه‌ای جز پیاده‌سازی احکام اسلامی نداشت و یگانه هدف او تحقق اسلام بود.

وی بیان کرد: در دیدار دیگری نماینده روسای وقت آمریکا و فرانسه نزد امام آمد و با لحن تهدیدآمیز گفت که رفتن به ایران برای شما خطر دارد و نباید در امور ایران دخالت کنید اما امام فرمود هنوز تصمیمی نگرفتم که به مردم بگویم با آمریکایی‌هایی که در ایران هستند چه کنید که با این صحبت آن نماینده می‌گوید اگر اینجا ناراحتید به کاخ ورسای بیایید.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی اظهار داشت: امام راحل در مقابل خواسته این نماینده گفت که جمعه به ایران می‌رود و می‌گوید استدلال اول این است که کارتر (رییس جمهوری وقت آمریکا) با ما دشمن است و معلوم نیست در غیاب ما می‌خواهد چه توطئه‌ای انجام دهد و ملت ایران را همچون مشروطه منحرف کند.

وی افزود: این حرکت امام یک نه بزرگ به نظام شاهنشاهی و یک نه بزرگ به استکبار جهانی بود زیرا استقلال از خطوط اصلی مکتب امام است.

ادیانی گفت: امام در مقابل کسانی که مقابل استقلال ملی بودند و با استقلال فردی کاری نداشتند گفت چطور آزادی فردی را محترم می‌شمارید اما در مقابل آزادی در مقیاس یک ملت مخالف هستید.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه‌های امام خمینی (ره) این بود که مردم درباره مقدرات این کشور تصمیم بگیرند و سرنوشت را تعیین کنند که این مسیر به معنای واقعی در مکتب امام از جایگاه والایی برخوردار است.

در این آیین با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان و مردم زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی به صورت نمادین نواخته و تمثال ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی و شهدا گلباران شد.

اجرای بیش از چهار هزار و ۷۰۰ عنوان برنامه ویژه دهه فجر و گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

یک هزار و ۶۱۴ طرح و پروژه عمرانی و زیرساختی همزمان با دهه فجر امسال در این استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.