شاهین حق‌شناس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری علی‌الحساب حج تمتع (سپرده‌گذار در یکی از شعب بانک ملی ایران) چنانچه تاکنون اقدام به بروزرسانی و تکمیل اطلاعات خود نکرده‌اند، با مراجعه به سامانه reserve.haj.ir نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری بعد از ثبت و تکمیل اطلاعات خود کد پیگیری لازم را از سامانه دریافت می‌کنند که این کد، در مراحل بعدی برای مراجعه به سامانه بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: همچنین زمان‌بندی و نحوه مراجعه اولویت‌ها در قالب اولویت‌های اصلی و ذخیره و اسامی و مشخصات کاروان‌ها برای انتخاب و ثبت‌نام، در دهه اول اسفند سال‌جاری اعلام می‌شود.

وی اظهار داشت: بدیهی است درصورت عدم انتخاب و ثبت‌نام در کاروان‌ها توسط مشمولان تشرف در زمان‌بندی اعلام شده، سازمان اولویت‌های ذخیره (اولویت‌های از نیمه اول اردیبهشت سال ۱۳۸۶ به بعد) را به صورت روزشمار فراخوان خواهد کرد.

معاون سازمان حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: ساماندهی اولویت‌های باقی‌مانده در نوبت تشرف به حج، برقراری ارتباط بعدی سازمان حج و زیارت با ودیعه‌گذاران، اطلاع رسانی نسبت به اولویت‌ها، اطلاع رسانی برنامه‌های آموزشی و توجیهی از اهداف این طرح است.

حق‌شناس اظهار داشت: ودیعه‌گذاران می‌توانند به صورت شخصی به سامانه مراجعه و اطلاعات تکمیلی را وارد کنند.

وی بیان کرد: همچنین افرادی که توانایی این کار را ندارند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر مجوزدار خدمات زیارتی و پرداخت ۵٠ هزار ریال نسبت به تکمیل اطلاعات فردی خود اقدام کنند.

همه ساله موسم حج در ماه ذیحجه انجام می‌شود و میلیون‌ها زائر از کشورهای مختلف دنیا برای انجام حج تمتع به سرزمین وحب اعزام می‌شوند.

ایرانیان در سال ۱۳۹۵ به علت تیرگب روابط با عربستان به حج تمتع اعزام نشدند و از سال ۱۳۹۶ تشرف از ایران به حج تمتع از سر گرفته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.