استاندار آذربایجان‌غربی روز دوشنبه در آیین ویژه بهره‌برداری از این طرح‌ها با تاکید بر اینکه نگاه دولت به این استان، ویژه است، گفت: حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته از ابتدای امسال در این خطه از کشور بی‌نظیر بوده و با وجود همه شرایط سخت اقتصادی و مشکلات، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسیده است.

محمدمهدی شهریاری افزود: در جنگ اقتصادی که جهان به سرکردگی آمریکا علیه ایران طراحی کرده و اجرا شده، مردم دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند ولی دولت به دنبال کاهش این مشکلات است.

وی اضافه کرد: سیاست دشمن، ایجاد فضای یاس و نارضایتی عمومی بین مردم و القای باور غلط بی‌توجهی مسوولان در قبال مردم است.

وی با ارائه گزارشی از حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در دهه فجر امسال، از تحولات شگرف رخ داده در بخش‌های درمان، گاز، آب روستایی و راهسازی خبر داد و گفت: هر آنچه که در روان‌سازی توسعه و جبران عقب ماندگی‌ها رخ داده به یمن حمایت و همراهی مردم و وحدت بوده است.

استاندار آذربایجان غربی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دوم اسفندماه را فرصتی دیگر برای مایوس ساختن دشمنان دانست.

شهریاری در ادامه با اشاره به درخواست اهالی قولنجی مبنی بر حل مشکل آب آشامیدنی، از حل این مشکل تا پایان فروردین سال آینده خبر داد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی نیز در رابطه با مشخصات این طرح‌ها گفت: ٧٠٠ واحد مسکونی مقاوم‌ شده در روستاهای این استان همزمان با دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید.

محمود بدلی افزود: برای مقاوم‌سازی این تعداد واحد مسکونی حدود ٧٠٠ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن همزمان با ایام‌الله دهه فجر امسال سند یک‌هزار واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی به صاحبان آنها تحویل داده شد.

وی ادامه داد: همچنین همزمان با ایام دهه فجر طرح هادی ٢۶ روستا در شهرستان‌های استان با ١٨٧ میلیارد و ٣٠٣ میلیون ریال هزینه به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی ادامه داد: از نظر بنیاد مسکن هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آیین‌نامه ۲۸۰۰ مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم تلقی می‌شود و نیازمند مقاوم‌سازی است.

بدلی اضافه کرد: بیش از ٨١ هزار واحد مسکن روستایی طی سال‌های اخیر در آذربایجان‌غربی مقاوم شده‌است.

وی بیان کرد: بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، سالانه ۱۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم می‌شود تا تمام واحدهای موجود زیر پوشش قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون طرح هادی روستایی در ۶٨٢ روستای آذربایجان‌غربی اجرایی شده، ادامه داد: این طرح برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی اجرا می‌شود.

در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از آن‌ها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.