سید رسول حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح هادی روستای جوادیه با اعتبار ۲۲۰ میلیون تومان همزمان با دهه فجر به بهره برداری رسید که علاوه بر اعطای ۵۲ وام مقاوم سازی مسکن های روستایی، شامل ۷۰۰ متر جدول گذاری و زیر سازی و آسفالت سه هزار و ۵۰۰ متر در این روستا است.

وی اضافه کرد: خانه عالم در روستای قلعه نو با برخورداری از ۸۰ متر مربع زیر بنا و صرف ۱۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات قرارگاه محرومیت زدایی نیز به بهره برداری رسید.

فرماندار تویسرکان از بهره برداری  طرح ۲۰ کیلومتر لوله گذاری آبیاری نوین در زمین های زراعی روستای بوجان خبر داد و بیان کرد: تاکنون حدود هفت هزار هکتار از زمین های زراعی شهرستان تویسرکان با یارانه دولتی زیر پوشش آبیاری های نوین قرار گرفته اند. 

وی اظهار داشت: برای بهره برداری از طرح لوله گذاری در ۵۳۵ هکتار از زمین های زراعی روستای بوجان و روستاهای اطراف آن، سه میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان هزینه شده است.

حسینی افزود: ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این میزان اعتبار از محل کمک های بلاعوض دولتی تامین شده و راندمان آب را از ۳۵ درصد به ۵۵ درصد افزایش داده است.

وی ادامه داد: طرح واحد کشت گلخانه سبزی و صیفی در شهر فرسفج با برخورداری از ۲ هزار و ۴۰ متر مربع زیر بنا و اشتغالزایی برای سه نفر نیز به بهره برداری رسید.

حسینی افزود: این طرح برای دریافت تسهیلاتی بالغ بر ۵۹۰ میلیون تومان به بانک معرفی شده است و میزان ظرفیت تولید سالانه آن ۷۰ تن محصولات گلخانه ای در راستای تامین نیاز بازار و رونق تولید است.

تویسرکان از شهرستان جنوبی استان همدان واقع در ۹۰ کیلومتری مرکز استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.