جعفر اصلانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: «حاجی قرنی» در عرصه مدرسه‌سازی به همراه پسرش فعالیت داشت و از چهره‌های خوش‌نام در این عرصه به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این خیر از سال ۱۳۲۷ تاکنون در عرصه اهدای زمین به آموزش و پرورش فعالیت داشت و تا پایان عمر پربرکت خود ۲۲ هزار و ۴۸۰ مترمربع زمین در نقاط مختلف شهر بوکان اهدا کرد که در حال حاضر تبدیل به فضای آموزشی و تربیتی برای دانش‌آموزان این شهرستان شده‌است.

وی افزود: این خیر علاوه بر اهدای زمین به آموزش و پروش، سه هزار مترمربع زمین به شبکه بهداشت و درمان، یک هزار مترمربع به شرکت مخابرات و هفت هزار مترمربع نیز برای ساخت فضاهای ورزشی اهدا کرده‌است.

وی ادامه داد: در حال حاضر «حاجی خالد ایلخانی‌زاده» فرزند آن مرحوم نیز که رییس مجمع خیران مدرسه‌ساز این شهرستان نیز است، همچنان راه پدرش را ادامه می‌دهد.

«اصلانی» اظهار داشت: خانواده ایلخانی‌زاده در بوکان که از خاندان‌های بزرگ این شهرستان هستند تاکنون در مجموع حدود ۶ هکتار به ارزش بیش‌ از ۶۰۰ میلیارد ریال برای امور عالم‌المنفعه اهدا کرده‌اند.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز بوکان گفت: این خانواده در مناسبت‌های مختلف به افراد نیازمند و بی‌بضاعت نیز در این شهرستان زمین رایگان اهدا کرده‌اند.

مرحوم «حاجی‌قرنی آقا ایلخانی‌زاده» در سال ۱۳۰۶ در روستای حمامیان از توابع بخش سیمنه بوکان متولد شد و طی روز جاری بر اثر کهولت سن در ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.