شهید سیدمرتضی طباطبایی رفیعی، نخستین شهید قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ است که خبر دستگیری امام راحل را به مردم روستا داد و زمینه قیام خونین آن سال را رقم زد.
رئیس آموزش و پرورش جوادآباد روز پنجشنبه و در حاشیه این مراسمبه خبرنگار ایرنا گفت: این طرح به همت خانواده شهید سیدمرتضی طباطبایی رفیعی در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع و زیر بنای ۶۰۰ متر مربع احداث شده است.
عباس کیوانلو افزود: این مدرسه شش کلاسه که با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان تهران احداث گردیده، از فضاهای اداری، کتابخانه، آزمایشگاه و نمازخانه نیز برخوردار است.
وی تصریح کرد: برای احداث این پروژه بیش از ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
این مسئول افزود: آموزش و پرورش جواد آباد از ۵۴ آموزشگاه شامل ۳۰ مدرسه ابتدایی، ۱۵ مدرسه متوسطه دوره اول، ۶ مدرسه متوسطه دوره دوم نظری و ۳ مدرسه متوسطه دوره دوم کار دانش است که ۱۳ مدرسه ابتدایی به صورت چندپایه اداره می شود و یک معلم نقش مدیر، معلم، معاون آموزشی، معاون پرورشی، معاون اجرایی و حتی نیروی خدماتی ارائه خدمت می کند.  
کیوانلو اظهار داشت: جوادآباد، از کمترین میزان تراکم دانش آموزی در استان تهران با نرخ ۱۸.۵ برخوردار است و این مهم به دلیل پراکندگی جمعیت دانش آموزی به ویژه در مناطق روستایی است.  
وی خاطرنشان کرد: جوادآباد از دو مدرسه دخترانه و پسرانه شبانه روزی با امکانات بسیاری مناسب خوابگاهی و سه وعده غذای گرم برخوردار است، مدرسه پسرانه در شهر جوادآباد ویژه دوره دوم متوسطه و کار دانش و مدرسه دخترانه در روستای خاوه ویژه دوره اول متوسطه و کار و دانش شامل خیاطی، کامپیوتر و حسابداری است.  
رئیس آموزش و پرورش جوادآباد یادآور شد: ۵۲ درصد از جمعیت ۴ هزار و ۹۰۰ نفری دانش آموزی بخش جوادآباد را اتباع افغانستانی تشکیل می‌دهند که در کنار سایر دانش آموزان به تحصیل مشغول می‌باشند.
وی اعلام کرد: در آموزش و پرورش جوادآباد ۴۴۵ فرهنگی به خدمت مشغول هستند.
شهرستان ورامین از دو بخش مرکزی و جوادآباد برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.