عبدالله جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک مورد کیک آلوده به قرص توسط یکی از دانش‌آموزان مدارس استان مشاهده و موضوع به مسئولان گزارش شد.

وی اظهار داشت: این کیک از مغازه‌های خارج از مدارس خریداری و توسط یکی از دانش‌آموزان به داخل مدرسه منتقل شده بود.

جعفری با اشاره به اینکه فروش بسیاری از تنقلات در داخل بوفه‌های مدارس ممنوع است، توصیه کرد والدین از خرید تنقلات مضر برای فرزندان خود خودداری و برای تغذیه مدارس، غذاهای سالم و با ارزش غذایی بالا استفاده کنند.

وی مرجع توضیح در مورد این قضیه را علوم پزشکی عنوان کرد و با بیان اینکه ممکن است در این مورد شیطنت هایی نیز صورت گرفته باشد، گفت: نهادهای نظارتی با قوت پیگیر موضوع هستند.

جعفری ادامه داد: تامین سلامت دانش‌آموزان در اولویت آموزش و پرورش است و مردم و خانواده‌ها اگر مورد مشکوکی مشاهده کردند باید به آموزش و پرورش یا علوم پزشکی اطلاع دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش همدان گفت: همکاران حوزه رسانه باید علاوه بر ایجاد حساسیت از نگرانی های بی مورد در این زمینه جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، به گفته مسئولان وزارت بهداشت تاکنون هیچ سندی که تأیید کند اینگونه کیک‌ها در سطح وسیع و گسترده تولید یا توزیع شده‌اند وجود نداشته و بیشتر به نظر می‌رسد برنامه‌ای برای حاشیه‌سازی صنعت غذایی کشورمان و بازارهای صادراتی آن است.

محمد حسین عزیزی مدیرکل نظارت برفرآورده های غذایی وزارت بهداشت در این باره اعلام کرد: جاسازی قرص و کپسول در برخی کیک های برند ایرانی به صورت عمدی و پس از کارخانه انجام شده و احتمالا یک اقدام برای تشویش اذهان عمومی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.