غلامرضا بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با شاره به اینکه امسال ۳۸ فقره پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی بیش از ۲۱ میلیون تن در آذربایجان غربی صادر شده، افزود: میزان اشتغال این میزان پروانه صادره نیز ۳۰۰ نفر برآورد شده‌است.

وی اضافه کرد: طی سال جاری ۶۰ فقره پروانه اکتشاف در آذربایجان غربی صادر شده که میزان سرمایه‌گذاری در آنها برای کشف معادن جدید، ۲۹ میلیارد ریال بوده‌است.

وی بیان کرد: در حال حاضر، ۴۷۶ معدن دارای پروانه بهره‌برداری با ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و ۲۱۷ میلیون تن و ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۶ میلیون تن، اشتغال‌آفرینی برای پنج‌هزار و ۱۴۲ نفر و حجم سرمایه‌گذاری بیش از سه‌هزار و ۵۹۵ میلیارد ریال در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۶ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف و ۲۷ معدن دارای گواهی کشف با ذخیره قطعی بیش از هفت میلیون تن و حجم سرمایه گذاری لازم برای تکمیل عملیات اکتشافی و رسیدن به مرحله بهره برداری در این معادن بیش از ۳۴ میلیارد ریال است.

آذربایجان‌غربی از وضعیت مناسبی در زمینه ذخایر معدنی برخوردار است اما هنوز تا بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های بخش معدن و صنایع معدنی راهی طولانی در پیش دارد.

محدوده آذربایجان‌غربی تحت پوشش سه زون از زون‌های بیست گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل ' اشنویه – خوی'، 'مریوان – مهاباد' و شاهین دژ – ماهنشان' قرار گرفته است.

بیش از ۶۰ درصد معادن استان در شهرستان‌های ارومیه، تکاب، مهاباد، خوی و میاندوآب قرار دارد؛ آذربایجان‌غربی از وضعیت مناسبی در زمینه ذخایر معدنی برخوردار است اما هنوز تا بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های بخش معدن و صنایع معدنی راهی طولانی در پیش دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.