حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت دهه فجر ارامنه ارومیه افزود: حرکت‌ها و جنبش‌های مختلفی در کشور از نهضت تنباکو گرفته تا انقلاب مشروطه و از انقلاب مشروطه تا نهضت ملی شدن نفت صورت گرفت ولی هیچکدام نتوانست به سرمنزل مقصود برسد؛ چنانکه کشور شاهد کودتای ۲۸ مرداد، ورود متفقان و تصاحب نفت شمال و جنوب کشور توسط آمریکا و انگلیس شدیم.

وی ادامه داد: تمامی این جنبش‌ها و حرکت‌ها برای مقابله با استبداد و استعمار شکل گرفت ولی همه آنها خلاء بزرگی داشت و به همین دلیل از رسیدن به هدف باز ماند.

حجت‌الاسلام خدایاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی نه مارکسیستی نه لیبرالیستی و نه ناسیونالیستی بود، اظهار داشت: انقلاب ایران دینی بود زیرا ایدئولوژی‌های مارکسیستی، سوسیالیستی و لیبرالیستی همه امتحانشان را داده بودند و نتیجه آنها برای ملت ایران مشخص شده بود.

وی به شعارهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از جمله شعارهای این انقلاب بود ولی استقلال به معنی ارتباط با دنیا همگام با حفظ و صیانت از منافع، هویت و تمام دستاوردهای انقلاب بود.

وی جمهوریت و اسلامیت را از دیگر شعارهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: جمهوریت به معنای مردم بوده و این فرصت را برای تمامی ملت ایران از هر قوم و نژاد می‌دهد که آزادانه در انتخابات شرکت کرده و فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام خدایاری ادامه داد: برای انقلاب و جنگ و حفظ ایران اسلامی مسلمان و مسیحی آشوری و ارمنی همه خون‌های زیادی تقدیم کردند و هیچ تفاوتی بین خون شهدای مسیحی و مسلمان وجود ندارد؛ آنان جزء یک پیکر واحد بنام ایران هستند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند متعال می‌فرماید دشمنان دین تلاش می‌کنند تا صومعه‌ها، کلیساها، کنیسه‌ها و مساجد را نابود کنند ولی عده‌ای از مجاهدان و مبارزان همواره علیه آنان بپا می‌خیزند و نابودشان می‌کنند.

وی ادامه داد: در عصر حاضر با رشادت و دلاورمردی مجاهدان بی‌همتایی چون سردار سپهبد شهید سلیمانی نه تنها جان و مال و ناموس و مساجد مسلمانان بلکه اماکن مذهبی غیرمسلمان‌ها و پیروان سایر ادیان الهی و ایزدی‌ها نیز در منطقه صیانت شد. 

وی افزود: اگر رشادت این مبارزان و جانفشانی شهدا نبود امروز ما نیز همانند سوریه و لبنان و دیگر کشورهای مظلوم گرفتار در ظلم ستمکاران زمان بودیم و باید گفت این وضعیت به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی است.

در این مراسم دانش‌آموزان برنامه‌های متنوعی در قالب شعر و سرود اجرا کردند و تعدادی از دانشجویان ارمنی تجلیل شدند.

مراسم گرامیداشت چهل‌ویکیمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط ارامنه ارومیه و با حضور جمعی از مسوولان استانی امروز برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.