این طرح‌ها شامل ۲ مدرسه خیّرساز و مشارکتی شهری و روستایی، یک واحد سردخانه، یک واحد گاوداری و آسفالت معابر پنج روستای بخش مرکزی و هشت طرح شهرداری، بهسازی محور اشنویه - پیرانشهر، طرح فیبر نوری مخابرات و آسفالت معابر «ده‌شمس» بود.

مدیر آموزش و پرورش اشنویه در آیین بهره برداری از ۲ مدرسه شهری گفت: برای احداث مدرسه خیریّه مشارکتی لقمان پاشایی با زیربنای ۵۰۰ متر مربع و مساحت ۲ هزار و ۷۹۲ مترمربع، ۹ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

شیرین جهانگیری افزود: مدرسه ۲ کلاسه حاجی ثانی نیز در روستای «سبیان» احداث شده که برای اجرای کامل آن، ۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: از سال ۱۳۹۴ تاکنون، کلنگ احداث ۱۶ مدرسه با ۱۰۲ کلاس درس در اشنویه بر زمین زده شده که از این تعداد، ۱۱ مدرسه به بهره‌برداری رسیده‌است.

 رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی نیز در آیین افتتاح گاوداری شیری در اشنویه گفت:  این گاوداری ۵۰ راسی در روستای اسلاملو با ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه احداث شده‌است.

رسول جلیلی افزود: همچنین امروز شاهد بهره‌برداری از سردخانه ۱۰ هزار تنی خان‌بیگی با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه و اشتعال زایی ۱۰ نفر هستیم. 

وی گفت: تولیدات دامی آذربایجان‌غربی طی هر سال بیش از ۵۷۰ هزار تن است که از این میزان ۳۸۰ هزار تن شیر، ۹۰ هزار تن گوشت سفید، ۴۷ هزار تن گوشت قرمز، ۲۲ هزار تن عسل و ۱۲ هزار تن تخم مرغ است.

سرپرست فرماندار اشنویه نیز گفت: معابر پنج روستای بخش مرکزی با ۲۳ میلیارد ریال هزینه و ۶ طرح عمرانی شهری شهرداری اشنویه  با ۷۰ میلیارد ریال، بهسازی محور اشنویه - پیرانشهر و طرح فیبر نوری مخابرات به صورت تجمیعی با ۲۰ میلیارد ریال هزینه و آسفالت معابر "ده شمس" با ۱۴ میلیارد ریال هزینه افتتاح شد. 

عبدالسلام مام‌عزیزی افزود: امروز در این مراسم کلنگ گازرسانی به ۱۳ روستای محور «چپرآباد» با ۱۵۸ میلیارد ریال اعتبار به زمین زده شد.

به گزارش ایرنا، معاون امور عمرانی استاندار اذربایجان غربی و سایر مسوولان در گلزار شهدای اشنویه نیز حضور یافته و به مقام شامخ  شهیدان ادای احترام کردند.

۸۶ طرح تولیدی، عمرانی، خدماتی با ۳۱۵ میلیارد ریال هزینه و اشتغال زایی ۸۱ نفر در دهه فجر امسال در این شهرستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهرستان اشنویه با ۷۴ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.