به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز یکشنبه در جمع مدیرکل، معاونان و تعدادی از کارکنان بنیاد مسکن استان به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: مسئولان دستگاه های ذیربط باید با شناسایی روستاهای در معرض حوزه آبریز براساس اولویت بندی و درجه بندی نسبت به جابجایی واحدهای مسکونی آن ها اقدام کنند.
وی با بیان اینکه برای این منظور باید زمین، مشوق و تسهیلات لازم به صاحبان واحدهای مسکونی واقع در حریم رودخانه ها ارایه شود، اظهار کرد: اولویت تخصیص وام بنیاد مسکن برای واحدهای مسکونی روستاها باید واحدهای مسکونی واقع در بستر رودخانه ها باشد.
استاندار آذربایجان شرقی بر شناسایی تهدیدهای حوادث طبیعی در روستاهای استان تاکید و یادآوری کرد: طرح هادی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی باید بیشتر از گذشته با جدیت اجرا شود.
جبارزاده ادامه داد: بنیاد مسکن باید نسبت به تهیه نقشه جامع روستاهای استان اقدام کند تا سایر اقدام های دستگاه ها در روستاها نیز بر اساس این طرح انجام شود.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح هادی، شکل روستاها مناسب و مورد پسند می شود، گفت: هم اکنون در بین روستائیان انگیزه برای مشارکت و همکاری با دستگاه ها به ویژه با بنیاد مسکن بیشتر است.

** حفظ جان، مال و امنیت مردم در هر نقطه استان وظیفه ماست
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه پس از حادثه سیل در استان در شبکه های اجتماعی اعلام شده بود که افراد دچار حادثه تماشاگر و برای تفریح به آن منطقه رفته بودند، گفت: اگر این افراد حتی برای تفریح در محل اتراق کرده بودند باز هم حفظ جان، مال و امنیت آن ها وظیفه ما بوده و باید در این خصوص به وظیفه خود عمل کنیم.
جبارزاده، ادامه داد: هر فردی که در استان دچار حادثه شود ما به عنوان مسئولان استان موظف به رسیدگی و کمک به آن هستیم.
وی یادآوری کرد: به گفته شاهدان عینی حادثه سیل، شروع، وقوع و فروکش کردن سیل 7 تا 10 دقیقه طول کشید بنابراین مردم باید از شدت خطر سیل آگاه شوند و به محض اطلاع از هشدارهای مسئولان اقدام های لازم برای دوری از خطر را انجام دهند.

** کیفیت کارهای نهادهای انقلابی باید بیشتر از سایر دستگاه ها باشد
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دستور امام راحل گفت: با توجه به اینکه نام امام راحل بر تارک نهادهای انقلابی می درخشد، بنابراین کارها و طرح های اجرایی این نهادها باید با کیفیت و یک درجه بالاتر از سایر دستگاه ها باشد.
جبارزاده افزود: این بنیاد در طول این مدت با اجرای طرح های مختلف اقدام های خوبی برای ساماندهی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاها انجام داده است.
به گزارش ایرنا، بارش باران شدید و جاری شدن سیل در مناطق مختلف آذربایجان در آخر هفته گذشته علاوه بر وارد کردن خسارت های شدید به تاسیسات شهری و روستایی آذربایجان شرقی موجب مفقودی 42 تن از هموطنان در شهرستان های عجب شیر و آذرشهر شد که با تلاش های شبانه های روزی نیروهای امدادی و خدمات رسان تاکنون پیکر 39 نفر پیدا شده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.