«محمدمهدی شهریاری» روز دوشنبه در حاشیه طرح کلنگ‌زنی گاز شهر زرآباد خوی افزود: این پروژه‌ها از نظر اعتباری برای آذربایجان‌غربی شاخص است و جایگاه استان را در سطوح مختلف ملی ارتقا می‌دهد. 

وی اضافه کرد: دولت تدبیروامید برای هر خانوار روستایی در سطح کشور مبلغ ۶۰ میلیون ریال در نظر گرفته‌است تا آنان را از نعمت گاز بهره‌مند کند اما با مساعدت وزیر نفت این مبلغ برای هر خانوار در آذربایجان‌غربی به ۱۸۰ میلیون ریال و در برخی روستاها تا مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال نیز افزایش داده‌شد تا این طرح‌های گازرسانی‌ها به روستاها هم برسد.

استاندار آذربایجان غربی به توسعه بی‌سابقه شبکه آبرسانی روستاهای استان طی یکسال گذشته اشاره کردو اظهار داشت: آذربایجان‌غربی از نظر آبرسانی روستایی تا سال گذشته در رده متوسط و پایین کشوری قرار داشت اما اکنون برخورداری از آب آشامیدنی سالم در این استان به ۷۶درصد رسیده‌است.

وی در خصوص افزایش تخت‌های بیمارستانی شهرهای مختلف استان نیز گفت: برخورداری از تخت‌های بیمارستانی از ۹. درصد به ۱.۶ درصد رسیده که عددی قابل توجه است و افتتاح سه بیمارستان در طی دو سال در همین شهرستان خوی شاهدی بر این اقدام دولت در این خصوص است.

طی دهه‌فجر امسال ۴۶۷ برنامه فرهنگی در آذربایجان‌غربی اجرا، ۵۳۹ طرح افتتاح و ۵۵ طرح کلنگ‌زنی می‌شود؛ رویکرد اصلی در اجرای این طرح‌ها تقویت امید و ایجاد نشاط در بین مردم است که می‌تواند موتور محرکی برای ادامه راه پرافتخار ایران اسلامی در گام دوم انقلاب باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.