استاندار کردستان روز یکشنبه در آیین بهره‌برداری از این ایستگاه اظهار داشت: دهه فجر یک هزار و ۲۲۲ طرح با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود که یک هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال آن از منابع دولتی و سه هزار ۲۱۰ میلیارد ریال نیز توسط بخش خصوصی تامین شده است.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه با افتتاح این طرح‌ها ۲ هزار و ۸۱۰ نفر صاحب شغل می‌شوند، اضافه کرد: تعداد پروژه‌ای دیگر نیز در بخش‌های مختلف وجود دارد که قرار است در سفر رییس جمهوری به کردستان به بهره‌برداری برسد.

وی از خدمات شرکت گاز استان بخاطر گازرسانی به نقاط مختلف در سخت‌ترین شرایط تقدیر کرد و یادآور شد: در حوزه گازرسانی به روستاها جزو استان‌های برتر کشور هستیم که بسیار ارزشمند است و باید قدر این نهنت خدادادی را بدانیم و در مصرف آن صرفه جویی کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان نیز در آیین بهره‌برداری از این طرح به فعالیت ایستگاه تقلیل شماره یک سنندج اشاره کرد و گفت: پیش از این هر نوع اختلال در خطوط باعث افت فشار گاز در برخی نقاط شهر سنندج می‌شد که با افتتاح ایستگاه شماره ۲ این مشکل برطرف می‌شود.

احمد فعله‌گری اعتبار هزینه شده برای ساخت ایستگاه تقلیل فشار گاز شماره ۲ سنندج را ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای اتمام محوطه ایستگاه حدود پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: برای اجرای این ایستگاه از خط ۵۶ اینچ عسلویه به کردستان در محدوده دهگلان انشعابی ۳۰ اینچی به طول ۳۵ کیلومتر جدا و تا نایسر سنندج اجرا شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه اولویت ما تامین گاز طبیعی بخش خانگی است، افزود: با استقرار این ایستگاه، ظرفیت تامین گاز در سنندج به ۳۰۰ هزار مترمکعب در ساعت افزایش می‌یابد.

فعله‌گری به افتتاح پروژه مانیتورینگ با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد و گفت: از طریق این طرح، تمام تاسیسات شرکت گاز از دور قابل کنترل بوده و مشکلات احتمالی به سرعت رفع خواهد شد.

وی از مصرف روزانه حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب گاز در سنندج خبر داد و اضافه کرد: ۶۰ درصد سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج از طریق گاز طبیعی تامین می‌شود.

در حال حاضر ۱۵۵ روستای شهرستان سنندج و ۹۰ درصد جمعیت روستایی و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.