سیاوش جبارزاده روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح واکسیناسیون تزریقی فلج اطفال هم‌اکنون در این شهرستان آغاز شده است و هم‌اکنون ۵۲ خانه بهداشت، هفت مرکز جامع سلامت و چهار پایگاه ثابت سلامت شهری و روستایی این شهرستان این طرح را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: خانواده‌های ساکن این شهرستان که کودکان متولد ۹۵/۱/۱ تا ۹۷/۲/۱۷ را دارند می‌توانند برای دریافت واکسیناسیون فلج اطفال کودک به خانه و پایگاه‌های بهداشت محل خود مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: تمام خانواده‌هایی که کودکشان شرایط یادشده را دارند با دردست داشتن کارت واکسیناسیون کودک خود به نزدیکترین مرکز یا پایگاه بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

جبارزاده اضافه کرد: تمهیدات لازم برای بهره‌مندی کودکان مشمول این طرح در مناطق سخت‌گذر این شهرستان نیز اندیشیده شده و ماموران با مراجعه به این مناطق و اطلاع‌رسانی قبلی نسبت به اجرای آن اقدام خواهند کرد.

واکسن تزریقی فلج اطفال، برنامه تکمیلی واکسیناسیون در برابر این بیماری است که براساس توصیه سازمان جهانی ‏بهداشت همه کودکان باید واکسینه شوند.

واکسن تزریقی فلج اطفال (پولیو) از شهریور ۱۳۹۴ با هدف ریشه‌کنی سریع‌تر فلج اطفال در جهان به برنامه واکسیناسیون ملی کشورمان اضافه شد؛ این واکسن در چهار ماهگی به کودکان تزریق می‌شود و پدر و مادرها، آن را در کنار واکسن خوراکی فلج اطفال و واکسن‌های پنجگانه دریافت می‌کنند.

شاهین‌دژ با ۹۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.