کیومرث پورایراندوست روز سه‌شنبه در نشستی با حضور روسای هیات‌های ورزشی و شماری از مسوولان شهرستان مهاباد اظهار داشت: آذربایجان‌غربی همچنین امسال در حوزه آموزش و پژوهش جزء استان‌های برتر کشور انتخاب شده که تلاش می‌شود این روند تا پایان سال همچنان ادامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: با وجود همه محدودیت‌ها در تخصیص اعتبار، هیات‌های ورزشی استان در رقابت‌های ملی درخشش خوبی داشته‌اند که امیدواریم با توجه به اینکه رقابت‌های المپیک را نیز در پیش‌رو داریم بتوانیم شمار بیشتری از ورزشکاران را از این استان به توکیو اعزام کنیم.

 مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکلات تامین منابع مالی برای اعزام به مسابقات بین‌المللی افزود: روسای ادارات ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی در صورتی که تشخیص دهند ورزشکاران توانای کسب مدال جهانی یا انجام بازی‌های آبرومندانه را در بازی‌های بین‌المللی دارند، اعزام خواهند کرد.

ایراندوست، ضمن انتقاد از نبود پارک مخصوص بانوان در مهاباد اظهار داشت: مسوولان این شهرستان با همکاری شهرداری و راه و شهرسازی برای اختصاص مکان مناسب برای بانوان اقدام کنند و اداره‌کل ورزش  و جوانان نیز برای تامین تجهیزات وسایل ورزشی مورد نیاز آن اقدام خواهد کرد.

فرماندار مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت حضور پرشور ورزشکاران در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: نخبگان ورزشی هر شهرستان به عنوان الگوی سایر جوانان با مشارکت در فرآیند انتخابات می‌توانند حضور جوانان را در این امر اساسی مهیا و آنان را برای حضور حداکثری در انتخابات تشویق کنند.

ایرج شجاعی اضافه کرد: مردم باید باور کنند که با مشارکت بالا در این رویداد مهم و انتخاب نمایندگان خوب در مجلس می‌توانند کار خود را پیش ببرند.

وی عنوان کرد: اگر مردم می‌خواهند که شرایط بهتر شود بی‌اعتنایی به مجلس و انتخابات راه آن نیست بلکه مشارکت و تلاش برای انتخاب بهترین افراد کارگشای این مشکل است.

در ادامه این مراسم هریک از هیات‌های ورزشی مهاباد نیز به بیان مشکلات و تنگناهای حوزه رشته ورزشی خود پرداختند.

در این نشست همچنین از کتاب «پکیج رزمی سلامت» نوشته «صلاح‌الدین صوفی‌زاده» که در هفت فصل در خصوص آسیب‌های ورزشی، تغذیه، آمادگی جسمانی، بدن‌سازی و مکمل‌های ورزشی منتشر شده، رونمایی شد.

آذربایجان‌غربی هم‌اکنون رتبه بیست و یکم سرانه فضای ورزشی کشور را در اختیار دارد؛ سرانه ورزشی در سالن‌های سرپوشیده آذربایجان غربی ۱۵ سانتی‌متر و در سالن‌های روباز ۴۲ سانتی‌متر است که در مجموع به ۵۷ سانتی‌متر می‌رسد.

از ۳۹۳ مکان ورزشی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی، ۱۲۶ مکان ورزشی در روستاها و ۲۶۷ مکان ورزشی در مناطق شهری واقع است.

در مجموع ۶۴۱ مکان ورزشی و ۵۹۶ باشگاه خصوصی در سطح آذربایجان‌غربی وجود دارد که مردم در آنها به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.