هوشنگ عطاپور روز دوشنبه در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری جشنواره بین المللی بازی های روستایی با اشاره به اینکه ثبت، گسترش و هویت بخشی به بازی های بومی محلی بستر ساز توسعه فرهنگی است، افزود: موضوع مقابله با تهاجم فرهنگی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و باید از تمام بسترها برای تقویت فرهنگ در جامعه استفاده کرد که برگزاری بازی های بومی محلی نیز در همین راستا برنامه ریزی شده است.
وی اضافه کرد: توسعه ورزش های بومی محلی و روستایی و توجه به حوزه های فرهنگی و ورزشی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است و دستگاه های استانی برای برگزاری این جشنواره نهایت همکاری را با اداره کل ورزش و جوانان استان داشته باشند.
وی اظهار کرد: آذربایجان غربی ظرفیت توسعه بسیاری از رشته های ورزشی را دارد و باید از ظرفیت جوانان این استان در این خصوص بیشترین بهره را برد.
عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از انجام مقدمات برگزاری این جشنواره بین المللی گفت: علاوه بر اتباع کشورهای منطقه، هشت استان شمال غرب کشور به همراه استان های گیلان و خوزستان نیز در این جشنواره حضور می یابند.
وی اضافه کرد: برای برگزاری این مسابقات 16 کمیته با چهار معاونت برنامه ریزی شده و مسابقات در 2 بخش مسابقه ای و فرهنگی و هنری برگزار می شود.
وی اظهار کرد: برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و هیات های ورزشی برتر استان، جشنواره پاراگلایدر، تور دوچرخه سواری، همایش ملی ورزش و سلامت، همایش پیاده روی در ارومیه، همایش دوچرخه سواری در میاندوآب، همایش کوه روی در نقده، رونمایی از کتاب شهدای ورزشکار، برگزاری رژه ورزشکاران، تجلیل از خانواده های معظم شهدای ورزشکار از جمله برنامه های ورزشی استان در 6 ماهه نخست سال جاری است.
به گزارش ایرنا در ادامه این جلسه نمایندگان هیات های ورزشی، راه و شهرسازی و بخشداری ها به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در رابطه با برگزاری هرچه بهتر جشنواره بین المللی بازی های بومی و محلی در استان پرداختند.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.