فضل الله باقرزاده روز سه شنبه در مجمع انتخاباتی هیات شمشیربازی استان زنجان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان این استان برگزار شد افزود: رقابت های شمشیربازی زون آسیا اردیبهشت ماه ۹۹ به میزبانی کره جنوبی برگزار می شود و سهمیه المپیک به شمشیربازانی تعلق پیدا خواهد کرد که جایگاه نخست را در این بازی ها به دست آورند.

وی، حضور در بازی‌های المپیک را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: برخی از رشته‌های ورزشی در حال حذف از المپیک هستند و به طور معمول رشته‌هایی در المپیک دوام می‌آورند که زیبا، لذت آفرین و مخاطب پسند باشند و به حتم شمشیربازی نیز از چنین شرایطی لازمی برخوردار است.

 رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: شمشیربازی رشته‌ای غربی نیست و حضرت علی (ع) بهترین شمشیرزن تاریخ اسلام است و در واقع این رشته ورزشی در متن تاریخ ما ایرانیان قرار دارد.

باقرزاده با بیان اینکه ورزش شمشیربازی ایران از روند رو به رشدی در سطح جهان برخوردار است و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لازم را برای رشد و توسعه هرچه بهتر و بیشتر دارد افزود: این رشته ورزشی ایران، دارای ورزشکاران توانمند و قدری است که همواره در مسابقات آسیایی برای کشور فخرآفرین شده‌اند.

وی، شناسایی ورزشکاران مستعد و استعدادپروری و قهرمان پروری در این رشته ورزشی را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: کار فدراسیون در جهت سرمایه‌گذاری و سیاست‌گذاری‌های کلان در راستای رشد و توسعه این رشته ورزشی خاص است و در حقیقت این مسوؤلان استانی هستند که باید به رشته های ورزشی توجه داشته باشند.

باقرزاده با بیان اینکه ورزش شمشیربازی با سختی در زنجان را اندازی شد، افزود: زنجان یکی از قطب‌های مهم این رشته ورزشی بود که طی چند سال اخیر با فراز و فرودهایی مواجه شد و در حال حاضر از اداره کل ورزش و جوانان نیز انتظار می‌رود به شمشیربازی نگاه مثبت تری داشته باشد.

وی تصریح کرد: استان‌های غرب کشور ازجمله آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، همدان و اردبیل در ورزش شمشیربازی، در سطح عالی کار می کنند که با اندک توجه می توان ورزشکاران بیشتری را تربیت و تحویل جامعه ورزش کشور داد.

رییس فدراسیون شمشیربازی، مردم زنجان از نظر ژنتیک جزو ایرانی‌های قوی محسوب می‌شوند، گفت: غرب ایران در تمام رشته ها توانمند و مقتدر است و ورزشکاران این خطه از توانایی لازم برای موفقیت در این رشته های ورزشی برخوردار هستند.

باقرزاده با بیان اینکه فدراسیون شمشیربازی به این رشته ورزشی زنجان توجه ویژه دارد افزود: این فدراسیون برای حمایت از برگزاری کلاس های آموزش و ارتقا مربیگری، میزبانی اردوی‌های تیم ملی و مسابقات قهرمانی کشور، آماده است.   

در مجمع انتخاباتی هیات شمشیربازی استان زنجان، حامد افشاری با کسب حداکثر آرای ماخوذه به مدت چهار سال سکان هدایت این رشته ورزشی زنجان را عهده‌دار شد تا سرنوشت ورزش شمشیربازی استان را با اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌ها، برای ۴۸ ماه آینده رقم بزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.