علیرضا شیخی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در بوکان اظهار داشت: از مجموع این تعداد پروژه قابل افتتاح، ۴۵ طرح روستایی و ۶۳ طرح نیز صنعتی است که با حضور مسوولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه به همین مناسبت عملیات اجرایی ۲۹۵ طرح گازرسانی نیز در سطح استان آغاز می‌شود، ادامه داد: از این تعداد ۱۴۲ طرح روستایی و ۱۵۳ طرح نیز صنعتی است.

وی اضافه کرد: این طرح‌ها نیز در مجموع با ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

«شیخی» در خصوص طرح‌های گازرسانی به بخش صنعت در شهرستان‌های جنوبی آذربایحان‌غربی نیز بیان کرد: از این تعداد ۴۷ طرح در بخش صنعت بوکان و دیگر شهرستان‌های جنوبی این استان با ۶۵ میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد گاز طبیعی آذربایجان‌غربی در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود، گفت: ۴۰ درصد دیگر آن نیز در بخش نیروگاه‌ها و مصارف عمده استان استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ۳۰ هزار و ۶۴۷ مشترک‌ جدید در استان از ابتدای‌ سال جاری تاکنون از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند که ۱۵ هزار و ۵۶۶ مشترک از این تعداد مربوط به بخش روستایی است.

شیخی در خصوص افزایش مصرف گاز آذربایجان‌غربی نیز گفت: توسعه شبکه و گازرسانی به مناطق جدید در سطح استان یکی از مهمترین دلایل رشد مصرف گاز است.

آذربایجان‌غربی زمانی از جمله استان‌های کم‌برخوردار در حوزه گاز طبیعی به شمار می‌رفت اما با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید این نقیصه از طریق تزریق اعتبار ویژه و اجرای طرح‌های گازرسانی در مناطق سخت‌گذر استان برطرف شد.

این استان با اتمام طرح‌های در دست اجرا تا پایان دولت دوازدهم به استان‌های پیشتاز در میزان برخورداری از گاز طبیعی تبدیل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.