رییس هیات دوچرخه سواری و دبیر کمیته ورزش‌های همگانی مهاباد روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این همایش دوچرخه‌سواران با وجود برودت و هوای سرد، مسیر ۶ کیلومتری ورزشگاه آزادی - پل حکمت - میدان شهرداری و چهارراه مولوی را رکاب زدند.

دیاکو توتونچی با اشاره به اینکه این همایش با شعار «فجر تا نوروز» برگزار شد، افزود: ترویج و تبلیغ فرهنگ دوچرخه‌سواری و ایجاد رغبت بیشتر جوانان به ورزش همگانی از اهداف این طرح است.

وی با اشاره به تجربه موفق کشورهای پیشرفته در استفاده همگانی از دوچرخه، اضافه کرد: امیدواریم برای تحقق محیط زیست پاک و سالم و زندگی بهتر شهروندان، مسوولان زمینه استفاده از دوچرخه را در شهر مهاباد را فراهم بیاورند.

وی از شهروندان خواست با حضور در پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، زمینه آشنایی فرزندان خود را با این رشته ورزشی سالم و مفرح فراهم کنند.

رییس هیات دوچرخه‌سواری و دبیر کمیته ورزش‌های همگانی مهاباد اضافه کرد: در پایان این همایش به قید قرعه به تعدادی از شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.

توتونچی اظهار داشت: امسال همایش دوچرخه سواری هر هفته به مناسبت طرح ملی «پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو» در این شهرستان نیز برگزار می‌شود.

رشته دوچرخه‌سواری یکی از رشته‌های پرطرفدار در میان جوانان و نوجوانان مهابادی است.

پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو کمپینی است که با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک سرنشین و ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی راه اندازی شده است.

 ۲۹ دی‌ماه روز ملی هوای پاک نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.