نایب رییس شورای اسلامی شهر مهاباد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به درخواست شهروندان مبنی بر ساماندهی سگ‌های بی سرپرست، عملیات اجرایی آن در مسیر روستای «پیربه‌له» در ضلع جنوبی سیدآباد با مساحت ۶ هزار و ۲۰۰ متر و اعیانی ۳۶۰ مترمربع از چند ماهه گذشته آغاز و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری شده است.

سیدعباس حسینی با بیان اینکه این سایت دارای سالن نگهداری، عقیم‌سازی و نگهبانی است اضافه کرد: این سایت به مدت سه سال توسط شهردرای اجاره شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این سایت مشکلی از نظر ظرفیت پذیرش سگ‌ها وجود نخواهد بود اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد از ابتدای مکان‌یابی سایت در جریان قرار گرفته‌اند و مشخصات آن مورد تایید آنها نیز قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر فنس‌کشی برای ۲۸۰ متر مربع، تسطیح، کلاژ و شن‌ریزی برای یک‌هزار و ۴۳۰ متر مربع و لوله‌کشی آب و فاضلاب به طول ۱۰۰ متر برای این سایت انجام شده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مهاباد در ادامه با بیان اینکه عملیات زنده‌گیری و انتقال سگ‌های بی‌سرپرست به این سایت در چند روز آینده آغاز خواهد شد، اظهار داشت: با عقد قرارداد با یک پیمانکار و آموزش چند نفر از پرسنل شهرداری مراحل زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب انجام می‌شود.

«حسینی» تاکید کرد: مقدمات کار به شیوه مناسبی فراهم شده و در تلاش هستیم ضمن به بهره‌برداری رسیدن سایت، کنترل و کاهش جمعیت سگ‌های بی‌سرپرست را در دستور کار قرار دهیم.

افزایش تعداد سگ‌های ولگرد در مهاباد علاوه بر ایجاد صحنه‌های ناخوشایند در سطح این شهر، مخاطراتی را برای شهروندان مهابادی ایجاد کرده که سبب ابراز گلایه و ناخرسندی آنها از چنین وضعیتی شده است.

شهروندان و سازمان‌های مدافع حقوق حیوانات ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست سطح شهر را با استفاده از سلاح و یا مرگ با ترحم به شدت محکوم کرده‌اند و کشتار سگ‌های بی‌سرپرست که در ۱۵ مردادماه گذشته در باغ میکاییل توسط افراد ناشناس صورت گرفت با انتقاد شدید شهروندان و سازمان‌های مردم روبرو شد.

هم‌اکنون یک مرکز جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های بلاصاحب در منطقه «ازون‌دره» در حاشیه شهر مهاباد وجود دارد که با همکاری شهرداری و انجمن حمایت از حیوانات «ژین» کار نگهداری از بیش از ۳۰۰ قلاده سگ را برعهداه دارند.

شهر ۱۶۶ هزار نفری مهاباد دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت بوده و از سال ۱۳۰۶ بلدیه یا شهرداری در آن راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.