آیدین رحمانی رضاییه روز یکشنبه در کمیته تخصصی گرد و غبار اظهار داشت: پیش بینی شده است با تخصیص اعتبار در شهرهای دیگر هم برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام گیرد.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد ناوگان حمل و نقل شهری آذربایجان‌غربی فرسوده است و این وضعیت به هیچ عنوان مطلوب نیست افزود: در این راستا شهرداری‌ها موظف است تصمیمات لازم در این خصوص را اتخاذ و اقدامات لازم را برای جایگزینی ناوگان جدید انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با وجود تلاشی که در خصوص هوای پاک و تحکیم آن در استان انجام می‌شود وضعیت هوای ما در استان پاک نیست و روز به روز هم این وضعیت تشدید می‌شود که این امر رسالت ما را در جهت کاهش این وضعیت سنگین‌تر می‌کند. 

رحمانی افزود: همه دستگاه‌ها باید در حوزه خود به این امر ورود داشته باشند و در این خصوص کمیته‌ای در زیر مجموعه خود داشته باشند تا در کنار آن براساس قانون هوای پاک دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند.

تقویت سیستم‌های پایش هوا و گسترش ایستگاه‌های سنجش آلودگی‌ها و افزایش دقت این سیستم‌ها، افزایش دقت و کنترل کیفیت خودروها در مراکز معاینه فنی خودروها، شناسایی صنایع مولد آلاینده‌ها و برنامه‌ریزی در این خصوص برای کاهش آلودگی‌ها و حفظ محیط زیست از مواردی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

بیش از سه هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه مسافربری در آذربایجان‌غربی فعالیت دارد که شامل ۶۰۰ دستگاه اتوبوس، یکهزار و ۶۰ دستگاه مینی‌بوس و یکهزار و ۵۰۰ دستگاه سواری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.