مجید نوربیگی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین عملیات این سازمان مربوط به اطفای حریق بوده که آتش سوزی منازل، مزارع و مراتع و امداد خودرویی به ترتیب بیشترین موارد این حوادث را به خود اختصاص داده‌است.

وی با بیان اینکه آموزش افراد در نحوه مقابله با حوادث از عوامل کاهش آسیب‌های جانی و مالی است، ادامه داد: امسال ۵۰ مورد کلاس آموزشی در مدارس و مقاطع تحصیلی مختلف برای بیش از ۲ هزار دانش‌آموز در راستای ایمنی، نحوه مقابله با آتش‌سوزی و حوادث برگزار شده‌است.

وی اضافه کرد: امسال نظارت ویژه بر مراکز عمومی با تجمع بیش از ۵۰ نفر جمعیت از جمله تالارهای پذیرایی، غذاخوری‌ها، مهدهای کودک و مدارس شبانه‌روزی انجام شده است که حاصل آن ارسال ۱۳ اخطاریه به این مراکز در جهت رفع عیوب و ایمن‌سازی محوطه آنها است.

مسوول سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شاهین‌دژ اظهار داشت: رعایت نکردن موارد ایمنی از جمله انشعابات غیرمجاز تجهیزات گرمایشی، نبود کپسول مناسب آتش‌نشانی و دودکش‌های مناسب از مهم‌ترین تخلفات دیده شده در این مکان‌ها بودند که باید مالکان نسبت به رفع و ایمن سازی آن اقدام کنند.

وی همچنین عنوان کرد: اغلب ورودی‌های مدارس شاهین‌دژ نیز به گونه‌ای است که امکان ورود خودروهای آتش‌نشانی در مواقع ضروری و انجام مانور لازم وجود ندارد که باید برای رفع آن اقدامات لازم صورت بگیرد. 

«نوربیگی»، با بیان اینکه این سازمان در شاهین‌دژ تنها دارای یک ایستگاه است، تاکید کرد: روستاهای حوزه این شهرستان به دلیل مسافت طولانی و سخت‌گذر بودن راه دسترسی آنها امکان خدمات‌دهی در مواقع اورژانسی وجود ندارد و براین اساس ضروری است روستاییان نسبت به مقابله با آتش‌سوزی آمادگی لازم را داشته باشند. 

وی همچنین عنوان کرد: به طور میانگین روزانه ۱۰۰ مورد تماس مزاحمت تلفنی در سامانه ۱۲۵ این شهرستان به ثبت می‌رسد که بیشتر تماس‌های مزاحم در زمان تعطیلی مدارس بوده و موجب اختلال و مشغول شدن خط‌های تلفن ثابت ۱۲۵ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام تماس‌های ورودی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی با جزییات روز، تاریخ و زمان، ثبت می‌شود و قابل ارجاع به مراجع قضایی و انتظامی است، افزود: ماموریت‌های کاذب به جز خستگی مفرط، ایجاد هزینه، چشم‌انتظاری حادثه‌دیدگان در جای دیگر و ایجاد خسارات مالی و جانی ناشی از آن چیزی را در پی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه‌روز تماس حاصل کنند.

هم‌اکنون این سازمان در شاهین‌دژ در قالب یک ایستگاه، ۱۰ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از چهار دستگاه خودرو و یک آمبولانس فوت‌بر، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

شاهین‌دژ با ۹۲ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.