ابراهیم شاد قوشچی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد، یکهزار و 159 مورد به حوادث داخل شهر و بقیه به حوادث خارج از شهر اختصاص داشت.
وی ادامه داد: آتش سوزی قطعات خالی شهر و واحد های آپارتمانی نیز از جمله مهمترین حوادثی است که آتش نشانی با آن در یک سال گذشته درگیر بود.
وی اضافه کرد: میانگین زمانی رسیدن ماموران آتش نشانی به محل عملیات در داخل شهر کمتر از چهار دقیقه و در خارج از شهر کمتر از 15 دقیقه است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه افزود: کمبود اعتبارات، ماشین آلات آتش نشانی و فرسودگی آنها مانع جدی در راستای توسعه ایستگاه های آتش نشانی است.
شاد قوشچی اضافه کرد: آموزش نیروها، احداث ایستگاه های جدید، به کارگیری نیرو های متخصص، آموزش آخرین متدهای آتش نشانی در جهت رسیدن به استانداردهای جهانی در این سازمان ضروری است.
وی بیان کرد: طبق استانداردهای بین المللی باید 15 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر ارومیه وجود داشته باشد در حالی که این تعداد در حال حاضر 10 ایستگاه است.
وی در تشریح این موضوع، اضافه کرد: برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی نیاز است و با توجه به جمعیت 750 هزار نفری ارومیه، راه اندازی ایستگاه های جدید بسیار ضروری به نظر می رسد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: 90 درصد تماس ها با آتش نشانی در این شهر مزاحمت‌ تلفنی یا دریافت اطلاعات است که برای بهبود خدمت رسانی باید این میزان کاهش یابد.
شاد قوشچی افزود: بیش از 50 درصد از وقت کارشناسان سازمان آتش نشانی شهرداری ارومیه صرف پاسخگویی به این گونه تماس‌ها می‌شود.
وی اضافه کرد:در طول روز دهها تماس با سامانه 125 صورت می گیرد که به طور متوسط حدود 10 مورد عملیات امداد و نجات انجام می شود.
به گزارش ایرنا شهر ارومیه 750 هزار نفر جمعیت و بیش از 11 هزار هکتار مساحت دارد؛ 10 ایستگاه آتش نشانی با 50 دستگاه خودرو آتش نشانی و 200 نفر نیروی انسانی ماهر در ارومیه فعال است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.