رحمان احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عوامل آتش‌نشانی شهرداری مهاباد با اطلاع از وقوع این حادثه بلافاصله با ۲ دستگاه خودرو به محل اعزام و اقدام به مهار آتش کردند.

وی ادامه داد: در این حادثه بیش از هفت تن یونجه در قالب یک‌هزار و ۵۰۰ بسته به طور کامل در آتش سوخت و با توجه به خشک بودن محل آتش‌سوزی، حریق به سرعت به سایر مناطق این انبار نیز سرایت کرد که با تلاش آتش‌نشانان مهار و از گسترش آن به انبار و منازل مسکونی سایر روستاییان جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: این حادثه به دلیل بی‌احتیاطی هنگام عملیات ایزوگام یکی از منازل مسکونی نزدیک این انبار اتفاق افتاد.

مدیرعامل سازمان آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد بیان کرد: انبار علوفه برای آتش‌سوزی بسیار مستعد است و بر همین اساس کشاورزان و دامداران باید نکات ایمنی را برای جلوگیری از این اتفاقات بطور کامل در نظر بگیرند.  

وی تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه روز تماس بگیرند.

از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ ماموریت در زمینه امداد و نجات در این شهرستان انجام شده که بالغ بر ۲۰۰ مورد آن مربوط به آتش‌سوزی بوده است.

هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، ۴۲ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه‌سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

۹۹۰۳/۶۱۸۵/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.