سلطانعلی ولیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد پرونده و پس از جریمه شدن و پس از طی مراحل قانونی تعداد ۴۷ فقره به انشعاب مجاز تبدیل شد.

 وی با اشاره به این‌که بیشترین انشعابات غیرمجاز شرکت در مناطق حاشیه‌نشین شهر خوی قرار دارد،  اضافه کرد: وجود اشتراک‌های غیرمجاز در شهرها هزینه‌های جاری آبفای این شهر را افزایش داده و ارائه خدمات مطلوب به مردم را با مشکلاتی مواجه کرده‌است.

 مدیر آب فاضلاب شهری خوی انشعابات غیرمجاز را مهم‌ترین عامل هدررفت آب دانست و افزود: ایجاد بی‌تعادل فشار در شبکه توزیع به علت غیربرنامه‌ای بودن انشعابات، احتمال نشت آلاینده‌ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه‌گیری و پرداخت نشدن آب‌بها از جمله مشکلات انشعاب‌های غیرمجاز در خوی است.

ولیزاده اضافه کرد: کسانی که از طریق انشعاب غیرمجاز به شبکه وصل می‌شوند، علاوه بر نپرداختن هزینه خدمات خود و با تجاوز به حقوق دیگر مشترکان، موجب وارد شدن خسارت به شبکه آبرسانی می‌شوند و به همین خاطر موضوع شناسایی انشعاب‌های غیرمجاز با حساسیت ویژه دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا ۳۹ هزار و ۸۵۴ انشعاب آب شهری در خوی وجود دارد و طول شبکه فاضلاب در این شهرستان ۳۱۷ هزار و ۸۶۲ متر است؛ خوی با ۳۸۵ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان‌غربی قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت استان است.

حدود 100 درصد جمعیت شهری و افزون بر ۸۰ درصد جمعیت روستایی آذربایجان‌غربی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.