رسول انتظارمهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان در سال تحصیلی گذشته ۸۹ درصد بود که با تلاش نیروهای بخش سلامت و آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، این رقم در سال تحصیلی جاری ۶ درصد افزایش یافت.

وی اضافه کرد: در قالب این برنامه، بهورزان و مراقبان سلامت شاغل در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت، پس از طی کارگاه‌های بازآموزی با مراجعه به مدارس ابتدایی در قالب بسته سطح یک خدمات سلامت دهان و دندان، خدمات معاینه دهان و دندان و تعیین نیاز درمانی، ارایه خدمت وارنیش فلورایدتراپی و آموزش تئوری و عملی بهداشت دهان و دندان را انجام دادند.

وی بیان کرد: این خدمات به دانش‌آموزان اول تا ششم ابتدایی ارایه می‌شود و همکاری مدارس در این خصوص بسیار قابل توجه بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: کمبود فلوراید دریافتی از طریق آب، میوه، سبزی و غذاهای دریایی یکی از عوامل خطر ایجاد پوسیدگی در دندان‌های شیری و دایمی است.

انتظارمهدی گفت: به علت پایین‌بودن فلوراید آب آشامیدنی از حد مطلوب آن در اکثر نقاط کشور، اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، وارنیش فلورایدتراپی را به عنوان یک روش موثر، ایمن و آسان برای افزایش مقاومت دندان‌ها انتخاب کرده‌است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۶۳ هزار دانش‌آموز ابتدایی در مدارس آذربایجان‌غربی تحصیل می‌کنند.

فلوراید ماده‌ای طبیعی است که در ساختمان دندان نفوذ کرده و باعث مقاومت دندان‌ها در مقابل پوسیدگی و نیز کاهش حساسیت دندان‌ها می‌شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا، استفاده از وارنیش فلوراید را برای پیشگیری از پوسیدگی در کودکان تمام سنین حتی زیر ۶ سال و بزرگسالان، ۲ تا چهار بار در سال توصیه می‌کند زیرا تامین فلوراید کافی دهانی به پیشگیری از انحلال مینا کمک کرده و باعث معدنی شدن مجدد مینای دندان شده و همچنین خواص متوقف کردن فعالیت‌های باکتریایی دخیل در پوسیدگی دندان را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.