علیرضا آخوندزاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب ۵۳ پرونده برای طرح «روستای بدون بیکار» به متقاضیان پرداخت شده‌است.

وی ادامه داد: همچنین چهار میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال تسهیلات در قالب ۲۲ پرونده برای طرح «یک روستا، یک محصول» در استان پرداخت شده‌است.

وی با اشاره به محصولات تولیدی «یک روستا، یک محصول» اظهار داشت: تولید قارچ در روستای مافی کندی سلماس، نان سنتی در شوریک چایپاره، گلیم دستی در گل سلیمان میاندوآب و قالی بافی در قوزلو شاهین‌دژ از جمله محصولاتی است که در این طرح در روستاها تولید و ورانه بازار مصرف می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی با اشاره به اشتغال ایجاد شده با پرداخت این تسهیلات، گفت: به طور میانگین هر ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای یک نفر اشتغال‌زایی دارد.

آخوندزاده بیان کرد: اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خود اشتغالی، بوم‌گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و بهبود امرار معاش روستاییان است.

وی گفت: اجرای این طرح‌ها می‌تواند با فراهم کردن زمینه اشتغال در روستاها، از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

وی با اشاره به فعالیت صندوق کارآفرینی امید در سطح استان افزود: تمامی ۱۷ شهرستان‌ استان دارای شعبات این صندوق است.

صندوق کارآفرینی امید، بر اساس رویکرد جدید حمایت ازکسب و کارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خرد، وظایف مهم و مغفول مانده‌ای را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.