علیرضا آخوندزاده روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به ایده‌هایی که تاییده دریافت کرده‌اند تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: چنانچه یک ایده‌پرداز و کارآفرین، طرحی را به دبیرخانه کارآفرینی شهر خود ارایه دهد، در مدت ۲ روز قبول یا ردشدن طرح به وی ابلاغ می‌شود و در صورت تایید طرح، کارهای مربوط به پرداخت اعتبار در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه کاروان «کارآفرین‌شو» در تمامی شهرستان‌های استان ظرفیت‌های منطقه‌ای را نمایان می‌کند افزود: اجرای این طرح مورد حمایت جدی این صندوق است و فرصتی برای تمام جوانان و جویندگان کار ایجاد می‌کند تا ایده‌های خود را عملیاتی کرده و مورد حمایت صندوق قرار گیرند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی گفت: طرح «کارآفرین‌شو» در واقع یک شتاب‌دهنده بوده و وظیفه آن حمایت از افراد دارای ایده‌های خلاقانه در تمامی حوزه‌هاست و صندوق از این ایده‌ها در بخش مشاوره‌ای و تسهیل‌گری در دریافت اخذ مجوزها حمایت می‌کند.

 «آخوندزاده»، ادامه داد: حمایت از کسب‌وکار جدید و اشتغال نوآورانه با توجه به پتانسیل هر منطقه مورد تاکید و حمایت این صندوق است.

وی اضافه کرد: همچنین کاروان کسب و کار برای بازارسازی و بازارشناسی محصولات تولیدی این کارآفرینان راه‌اندازی می‌شود تا کسانی که مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید هستند به راحتی محصولات خود را عرضه کنند.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح‌ها می‌تواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

وی با اشاره به فعالیت صندوق کارآفرینی امید در سطح آذربایجان‌غربی افزود: همه ۱۷ شهرستان‌ استان دارای شعبه‌های این صندوق است.

وی تاکید کرد: در راستای اجرای طرح کلی شهر یا روستای بدون بیکار در آذربایجان‌غربی شهر سیمینه بوکان برای نخستین‌بار در کشور به عنوان شهر بدون بیکار معرفی شده و اقدامات لازم برای توسعه بازارچه‌های محلی این منطقه در حال انجام است.

صندوق کارآفرینی امید بر اساس رویکرد جدید حمایت از کسب‌وکارهای خرد بازارمحور با روش تامین مالی خرد وظایف مهم و مغفول مانده‌ای را در زنجیره حمایت‌های دولتی از تولید در بخش خصوصی برعهده داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.