محمدرضا صادقیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گرگ به علت گرسنگی و برودت شدید هوا برای یافتن غذا به داخل شهر آمده بود که از ترس و وحشت زدگی وارد منزل این شهروند تکابی واقع در خیابان امام خمینی(ره) در حوالی پل سرحدی و مسجد محمدی شده و در آنجا پناه گرفته بود.

وی بیان کرد: ساکنان این منزل مسکونی که به علت ترس و وحشت از حمله این گرگ درهای ورودی از حیاط به داخل خانه و اتاق‌ها را قفل کرده بودند برای خارج کردن آن، اداره محیط زیست و عوامل ستاد مدیریت بحران تکاب را مطلع کردند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست تکاب صبح امروز به خانه این شهروند اعزام شده و با عملیات بیهوشی و بدون آسیب رساندن به گرگ، آن را از حیاط منزل مسکونی خارج کردند.

رئیس اداره محیط زیست تکاب ادامه داد: ماموران این اداره با اقدامات فنی و پس از بیهوش کردن آن با طناب و تور این حیوان وحشی را به دام انداختند.

«صادقیان» افزود: این گرگ گرسنه پس از به‌هوش آمدن، توسط محیط‌بانان در سلامت کامل در ارتفاعات و زیستگاه‌های طبیعی اطراف شهر تکاب رها شد.

وی با بیان اینکه این گرگ هیچ صدمه‌ای به ساکنان این منزل مسکونی وارد نکرده بود گفت: شهروندان و روستاییان در صورت مشاهده گرگ در حوالی منزل خود و یا هنگام ورود حیوانات وحشی به خانه و یا اماکن دامی، با اداره محیط زیست تماس گرفته و از اقدام شخصی و یا حمله با اشیا سخت و آسیب رساندن به آن خودداری کنند.

تکاب از شهرهای سردسیر و کوهستانی جنوبی آذربایجان‌غربی است که زمستان‌هایی سخت، برفی و طاقت فرسا دارد؛ سرمای و یخبندان شدید در فصل زمستان موجب هجوم حیوانات وحشی از جمله گرگ از ارتفاعات به مناطق شهری و مسکونی تکاب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.