«رضا میرزایی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انباشت آلاینده‌های هوا  در برخی روزهای فصل پاییز و شروع فصل زمستان در اراک و سایر شهرهای صنعتی نظیر شازند و ساوه موجب ناسالم شدن کیفیت هوا شده و برای کاهش آلاینده‌ها،پایش‌ از واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان‌ها با جدیت و توان مضاعفی مورد توجه قرار گرفته است.

وی بیان کرد: بر اساس تصمیم کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوای استان، فعالیت برخی از صنایع باید در روزهای ناسالم هوا متوقف شود و انتظار است این واحدها همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: با واحدهایی در روزهای ناسالم هوا به تعهدات خود جامه عمل نپوشند، برخورد جدی صورت می‌گیرد و در این راستا هماهنگی‌های لازم با دادگستری استان انجام شده است.

میرزایی یادآور شد: حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک در استان مرکزی وجود دارد که بیش از یکهزار واحد آن در شهرستان اراک است و این شهر جزو یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: در پایش‌های صورت گرفته در فصل پاییز تاکنون ۱۱ واحد ریخته‌گری و ذوب ضایعات متخلف که فعالیت آنها موجب افزایش آلایندگی در کلانشهر اراک می‌شد با همکاری و هماهنگی دادستان اراک مهر و موم شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: نظارت بر فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان با جدیت از سوی محیط زیست دنبال می‌شود و انتظار است مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز و تخلف واحدهای اقتصادی استان، موارد را اطلاع دهند.

از ابتدای سال تاکنون ۳۲ روز ناسالم در اراک به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.