«فرامرز جدیدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحد تولید کننده ایزوگام در شهرک صنعتی فعالیت می کرد و به دلیل آلایندگی مشهود و بی توجهی به اخطارهای زیست محیطی با دستور دادستان شهرستان دلیجان مهر و موم شد.
وی اظهارداشت: این واحد صنعتی دومین واحد مهر و موم شده در طول امسال است که با حکم قضایی از فعالیت بازماند.
سرپرست حفاظت محیط زیست دلیجان گفت: اولین واحد مهر و موم شده تولید کننده پودر صنعتی و معدنی بود که در تابستان امسال با حکم قضایی از فعالیت آن جلوگیری شد.
جدیدی افزود: در صورتی که واحد های صنعتی آلاینده اصلاح فیلتراسیون را در دستور کار قرار دهند، به چرخه تولید باز می گردند.
جدیدی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 35 واحد صنعتی در این دلیجان اخطار زیست محیطی دریافت کردند که 90 درصد آنها تولید کننده عایق رطوبتی بودند.
وی اظهارداشت: این صنایع به دلیل استفاده نکردن از فیلتراسیون مناسب اخطار زیست محیطی گرفتند و پس از دریافت اخطار اقدام به رفع نواقص و رفع آلایندگی کرده اند.
وی تصریح کرد: با افزایش روند کاری صنایع، پایش و نظارت شبانه روزی صنایع نیز توسط محیط زیست شهرستان در دستور کار قرار گرفته است تا از چالش های زیست محیطی جلوگیری شود.
سرپرست حفاظت محیط زیست دلیجان شمار واحدهای صنعتی فعال در زمینه تولید ایزوگام و قیر دراین شهرستان را 120 واحد عنوان کرد و افزود: این واحدها در چهار شهرک و ناحیه صنعتی فعالیت دارند.
جدیدی اضافه کرد: واحدهای صنعتی علاوه بر پایش مستقیم ملزم به خود اظهاری در پایش نیز هستند که از طریق آزمایشگاه معتمد محیط زیست، خروجی آن ها با هدف مطابقت با استاندارد اندازه گیری می شود.
دلیجان در جنوب استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت، 400 واحد صنعتی در چهار شهرک و ناحیه صنعتی دارد.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.