لقمان خسروپور روز پنج‌شنبه در جلسه کارگروه شواری فرعی مبارزه با موادمخدر بوکان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: با راه‌اندازی این واحد، ۲۰ نفر از معتادان متجاهر شبانه در آن نگهداری و بخش قابل توجهی از مشکلات این افراد در فصل سرما حل شده است.

وی در خصوص ساماندهی متکدیان نیز گفت: حضور متکدیان، سیمای بصری شهر بوکان را زشت نشان می‌دهد و برای همین امر جمع‌‍آوری و ساماندهی متکدیان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک مرکز نگهداری متکدیان در این شهر افزود: برای خرید تجهیزات این مجتمع ۵۰۰ میلیون ریال توسط استانداری اختصاص یافته است و ساختمان آن نیز توسط شورا و شهرداری در حال احداث است.

وی در خصوص اجرای طرح «یاریگران زندگی» در بوکان اظهار داشت : براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری کانون یاری گران زندگی در ۲۰ درصد از مدارس سطح شهرستان بوکان تشکیل و تا پایان سال ۱۴۰۰ در تمامی مدارس بوکان این کانون به منظور مقابله با اعتیاد تشکیل خواهد شد.

سرپرست فرماندار بوکان با بیان اینکه در حوزه اعتیاد و مواد مخدر بایستی در سه حوزه پیشگیری، مقابله، درمان و حمایت اجتماعی از بهبود یافته‌گان اقدام شود، ادامه داد: در حوزه درمان و حمایت اجتماعی از بهبود یافته‌گان با مشکل اساسی روبرو هستیم که امید است با راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد و همچنین کمک به اشتغال آنها این مشکلات نیز رفع شوند.

جانشین فرمانده انتظامی بوکان در این جلسه گفت: تاکنون ۲۷۰ نفر قاچاقچی و معتاد متجاهر در این شهرستان شناسایی و دستگیر شده‌اند که با تشکیل پرونده تحویل مراکز ترک اعتیاد و قوه قضاییه شده‌اند.

سرهنگ مصطفی اعیانی ادامه داد: میزان کشفیات تریاک در این شهرستان بیش از پنج برابر شده و کشف مواد مخدر از نوع حشیش تاکنون گزارش نشده است.

وی افزود: میزان کشفیات هروئین و شیشه نیز امسال به ترتیب با ۲۸ و ۴۱ درصد افزایش همراه است.

بوکان سومین شهر پرجمعیت آذربایجان‌غربی و دومین شهر مهاجرپذیر کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.