امسال نیز همانند سال‌های گذشته دانش‌آموزان پایه سوم مدارس مهاباد با شرکت در یک آیین باشکوه با مدادهای خود خداحافظی کردند و شروع نوشتن با خودکار را جشن گرفتند.

این دانش‌آموزان با کنارگذاشتن مدادهای خود وارد مرحله تازه‌ای در زندگی خود شدند تا اشتباه‌های خود در نوشتن و پس از آن در زندگی را کمتر کنند.

دانش‌آموزان در این جشن توسط معلمان، اولیا و مربیان خود برای در دست گرفتن خودکار آموزش داده شده و متوجه شدند که از این پس باید در تصمیم‌های خود تامل کنند و خودکار مشق و زندگی را هنرمندانه به حرکت در بیاورند.

در این جشن هرکدام از دانش‌آموزان یک خودکار که با سلیقه کودکانه تزیین شده بود را با شور و شوق خاصی به دست گرفتند و جمله‌های زیبایی نثار دوستان، پدر و مادر خود کردند و وارد دنیای بزرگترها شدند.

در این میان معلم با صدای بلند از دانش‌آموزان خواست مانند او جمله‌ای برای خداحافظی با مداد و شروع نوشتن با خودکار بدون غلط املایی بنویسند؛ معلم نیز جمله «خداحافظ مداد سیاه قشنگم؛ ای دوست خوب دبستانم» را بر روی تخته نوشت.

دانش‌آموزان نیز در سکوت به فکر پیدا کردن جمله‌ای برای وصف احساس خود و خداحافظی با مداد بودند و هرکدام از آنان اولین جمله‌های خود را با اشتیاق نوشتند.

 پس از چند دقیقه هریک از دانش‌آموزان با بالابردن نوشته خود از معلم خواستند نخستین نوشته آنان با خودکار را ببیند تا بابت نوشته‌هایشان مورد تشویق معلم قرار بگیرد.

«مداد خوشگلم دلم برایت تنگ می‌شود»، «قول می‌دهم با خودکار خوش‌خط بنویسم» و «سلام خودکار آبی به کلاس ما خوش آمدی» و چندین جمله زیبای دیگر نیز برای اولین بار توسط دانش‌آموزان با خودکار نوشته شد.

«شلر پیغمبرنژاد»، یکی از دانش‌آموزان این کلاس به خبرنگار ایرنا گفت: خیلی خوشحالم که از این بعد می‌توانم مثل پدر و مادرم با خودکار بنویسم و تکالیف درسی خود را انجام دهم؛ انگار کمی بزرگتر شده‌ام.

وی ادامه داد: نوشتن با خودکار مثل مداد نیست که پاک کن داشته باشد؛ از این‌رو باید بیشتر حواسمان را برای نوشتن جمع کنیم تا مجبور به قلم‌خوردگی در مشق‌های خود نشویم.

«شادی شادمهر»، دانش‌آموز دیگری بود که با حالت خندان در رابطه با جشن خودکار گفت: نوشتن مشق‌هایمان با خودکار پررنگ‌تر و قشنگ‌تر می‌شود اما باید خیلی دقت کنیم تا تمیز بنویسیم. 

او که همزمان به دوستش خبر می‌داد که نوشتن با خودکار دیگر نیاز به تراشیدن ندارد و دیگر نگران شکستن نوک مداد خود نیست، افزود: نوشتن با خودکار نشان می‌دهد ما هم بزرگ شدیم و می‌توانیم به راحتی از خودکار استفاده کنیم.

در این مراسم که همه دانش‌آموزان با در دست گرفتن خودکار خوشحال و شاد بودند، سرودهای مخصوص این مراسم، برگزاری مسابقه خوشنویسی و بریدن کیک خداحافظی با مداد را برگزار کردند.

«نازیلا گورک» مدیر مدرسه «علی خسروی» نیز در رابطه با این مراسم و روز جشن خودکار به خبرنگار ایرنا گفت: استفاده از خودکار به دانش‌آموزان نوعی حس غرور می‌دهد و موجب می‌شود روحیه خودباوری و خلاقیت در میان دانش‌آموزان افزایش یابد.

وی اظهار داشت: برپایی جشن خودکار زمینه‌ای برای علاقه‌مندی بیشتر دانش‌آموزان و جدیت آنان در فراگیری علم و دانش است.

طی سال تحصیلی جاری در مجموع ۴۳ هزار دانش‌آموز در ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی مهاباد مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر در پایه سوم ابتدایی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.