رئیس اداره سوادآموزی تکاب عصر روز پنج‌شنبه در آیین گشایش این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه به همت مراکز یادگیری محلی دایر شده و  در آن آثار صنایع دستی و توانمندی‌های بیش از ۵۰ نفر از سوادآموزان تکابی در آن به نمایش درآمده است.

وحید مقصودی افزود: گلیم، بافتنی، جاجیم، آثار خیاطی، عروسک‌سازی، کریستال‌بافی، سفال، نقاشی و هنرهای تجسمی از آثار ارائه شده سوادآموزان تکابی در این نمایشگاه است.

وی گفت: در این نمایشگاه همچنین انواع تابلوهای نقاشی، تابلو فرش و لوازم و ظروف موردنیاز خانواده‌ها که به‌صورت سنتی و بومی توسط سوادآموزان ساخته شده، به نمایش درآمده است.

رئیس اداره سوادآموزی تکاب ادامه داد: علاوه بر این، امروز، جشنواره و مسابقه آش و غذاهای محلی سوادآموزان تحت پوشش مراکز یادگیری محلی این شهرستان نیز با شرکت ۲۰ سوادآموز برگزار و به سه نفر از نفرات برتر جوایزی اهداشد.

وی بیان کرد: نمایشگاه صنایع دستی و توانمندی‌های سوادآموزان تکاب به مدت یک هفته در مرکز یادگیری محلی شهید «سیروس ژیانی» واقع در مدرسه دکتر شریعتی این شهر برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

وی گفت: درحال حاضر ۲۲۳ نفر بی‌سواد و کم‌سواد در ۲ مرکز یادگیری محلی این شهرستان زیرپوشش خدمات و آموزش‌های سوادآموزی قراردارند.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ در این شهرستان ۶ هزار و ۵۰۲ نفر در بازه سنی ۱۵ تا ۴۹ سال اعلام بی‌سوادی کرده‌اند که پنج هزار و ۹۱ نفر از آنان زن و یکهزار و ۴۱۱ نفر مرد هستند.

نهضت سوادآموزی در هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شد و به‌همین مناسبت از اول تا هفتم دی ماه هرسال به نام هفته سواآموزی نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.