مسوول ستاد نمازجمعه شهر بیرجند گفت: در دیدارهایی که با تولیت آستان قدس رضوی داشتیم با دستور آیت الله مروی ۱۰۰ تخته فرش ۶ متری از آستان قدس تحویل گرفتیم و این اوج کاری بود که در این چهار ماه انجام شد.

حجت‌ الاسلام علی محقی روز پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: با این تعداد فرش، ۶۰۰ مترمربع از فضای مصلای نمازجمعه مفروش شد و تلاش داریم به زودی بقیه مصلا را هم مفروش کنیم.

وی ادامه داد: در گذشته فقط چهار معاونت در چارت سازمانی ستاد نمازجمعه فعال بود و با همفکری مسوولان مربوط هم اکنون ۲۸ معاونت ستاد نمازجمعه فعال هستند.

مسوول ستاد نمازجمعه بیرجند از راه‌اندازی کارگاه خبر خوب برای تقویت حوزه اطلاع رسانی نمازجمعه خبر داد و گفت: حوزه اطلاع رسانی نمازجمعه در گذشته ضعیف بوده و این کارگاه متشکل از جوانان خوش ذوق است که در بیرجند کار رسانه‌ای انجام می‌دهند و امروز هشت نفر عضو این کارگاه هستند.

وی افزود:  طرح بلال نیز اولین بار در ستاد نمازجمعه بیرجند اجرا شد و از ظرفیت گروه‌های هنری نوجوان و جوان در این طرح استفاده می‌شود که طرحی نو است و از ظرفیت گروه‌های سرود و تواشیح استفاده می‌شود.

محقی اظهار داشت: طرح ترنم ذکر که در آن از قاریان نوجوان استفاده می‌شود در حال حاضر در ستاد نمازجمعه در حال اجراست و نشریه داخلی هم در حال آماده شدن برای ارائه به نمازگزاران است.

وی گفت: طرح بینات در قالب میز پاسخگویی به مسائل شرعی در نمازجمعه فعال شده همچنین میز مشاوره خانواده و طب اسلامی در نمازجمعه راه‌اندازی شده است.

مسوول ستاد نمازجمعه بیرجند اظهار داشت: طرح نهضت میز خدمت با گستره بیشتر در نمازجمعه فعال است و تاکنون ۲۸ میز خدمت با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شده است.

وی افزود: تا پایان امسال جز دوم اسفند که روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است، میز خدمت با حضور دستگاه‌های مختلف در نمازجمعه بیرجند فعال است و ساز و کاری را هم برای این موضوع ایجاد کرده‌ایم که مشکل و درخواست افراد را پیگیری کنیم.

وی همچنین از راه‌اندازی کانون فرهنگی و هنری آدینه بیرجند خبر داد که در این کانون کودکان و نوجوانان خانواده‌های نمازگزار شرکت می‌کنند و برنامه‌هایی مثل قصه گویی، نقاشی و کاردستی برای کودکان ارائه می شود.

حجت الاسلام محقی گفت: برگزاری اجتماع ۲ هزار نفری بسیجیان در مصلای المهدی (عج) نخستین بار برگزار شد و جمعیت قابل قبولی از شهروندان در این برنامه حضور یافتند و امروز مصلا مختص یک یا ۲ ساعت نمازجمعه نیست بلکه هدف ما استفاده از ظرفیت آن در همه عرصه‌هاست و گعده‌های دانش آموزی هم در این مکان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: برپایی بازارچه‌های فروش محصولات بومی از دیگر طرح‌های در دست اقدام ستاد نمازجمعه شهر بیرجند است که با فروش محصولات دستی و سنتی روستاییان از ظرفیت نمازجمعه برای ترویج صنایع دستی روستاها استفاده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.