بهنام شهدی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان‌غربی افزود: در شرایط کنونی بازار، افزایش قیمت برخی کالاها به دلیل شرایط اقلیمی و برخی نیز بر اساس میزان عرضه و تقاضاست که باید این مساله به مردم تبیین شود. 

وی تاکید کرد: کانکس‌هایی به منظور استقرار بازرسان بازار و اصناف باید در نقاط مختلف شهر ارومیه و شهرهای بزرگ استان جای‌گذاری شود تا نظارت مستمر بر بازار صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بحث نظارت مستمر بر بازار و نحوه عرضه کالا و خدمات باید به اولویت مسوولان تبدیل شود تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

شهدی اظهار داشت: تدابیر لازم برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در بازار اندیشیده شده و تیم‌های نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف بر روند قیمت کالاها در بازار بیش از پیش نظارت می‌کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: پیشنهاد خرید ١٠٠ دستگاه کامیون یخچال‌دار مورد نیاز استان در حال بررسی است و پس از تایید مجوزهای لازم اجرایی می‌شود. 

غلامرضا بابایی ادامه داد: در سایه تجهیز ناوگان حمل و نقل استان به کامیون‌های یخچال‌دار، صادرکنندگان استان هم می‌توانند محصولات کشاورزی را بدون کاهش کیفیت به دست مشتریان خود برسانند.

وی اضافه کرد: مشکل صادرات سیب نیز تا پایان امسال حل و فصل می‌شود تا محصولات تولیدی استان بدون دغدغه صادرات شود. 

جانشین ناظر گمرکات آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: از ابتدای امسال یک میلیون و ۴٢۴ میلیون دلار کالا از مرزهای این استان صادر شده است. 

محمد جلالی ادامه داد: این میزان ارز با صادرات بیش از هفت هزار تن انواع کالا به دست آمده است. 

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت ۴۵۴ هزار تن انواع کالا به ارزش ۶۶۴ میلیون دلار از مرزهای آذربایجان‌غربی وارد شده است. 

در ادامه این جلسه حاضران نظرهای خود را برای رصد و کنترل دقیق بازار ارائه کردند و تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت سایر کالاها سنجیده شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.