شاهرخ پیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میری با ثبت رکورد ۱۶۲ کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب، ۲۰۹ کیلوگرم در حرکت ۲ ضرب و مجموع ۳۷۱ کیلوگرم، مقام سوم ۲ ضرب و مجموع را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: مقام قهرمانی این وزن به «فارس الباخ» از کشور میزبان رسید و «کیانوش رستمی» دیگر ورزشکار ایرانی نیز مدال طلای یک‌ضرب و مدال نقره ۲ ضرب و مجموع را به دست آورد.

رییس هیات وزنه‌برداری آذربایجان‌غربی گفت: «میری» یکی از وزنه‌برداران باسابقه و مجرب تیم ملی به شمار می‌رود که مقام‌های ارزشمندی برای ایران اسلامی کسب کرده‌است.

«پیری»، افزود: میری مهرماه امسال نیز در مجموع حرکات یک‌ضرب و ۲ ضرب با کسب مدال نقره رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ تایلند بر سکوی نایب‌ قهرمانی ایستاد و پرچم کشورمان را در بانکوک به اهتزاز در آورد.

وی گفت: ششمین دوره مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری قطر یکی از مراحل گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو است که تا فردا ادامه دارد.

بر اساس برنامه تنظیمی، ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری (دیروز و امروز ) برای مصاف با حریفان خود به روی تخته رفته‌اند.

علی میری متولد ۱۳۷۴ در شهر ارومیه است که اواخر سال گذشته مدال طلای مجموع یک‌ضرب و ۲ ضرب مسابقات قهرمانی بزرگسالان ایران و انتخابی تیم ملی را با ثبت رکورد ۳۴۷ کیلوگرم بر گردن آویخت و مورد توجه کادر فنی تیم ملی قرار گرفت.

این جوان ارومیه‌ای فروردین ماه امسال نیز با کسب ۲ مدال نقره در حرکت ۲ ضرب و مجموع و یک نشان برنز در حرکت یک ضرب بر سکوی نایب قهرمانی مسابقات بزرگسالان ۲۰۱۹ آسیایی چین قرار گرفت.

وی اواخر شهریور سال ۱۳۹۶ با مهار ۳۶۱ کیلوگرم وزنه در مجموع یک و ۲ ضرب مقام سوم مسابقات وزنه‌برداری بین‌المللی ترکمنستان را به دست آورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.