مرتضی نظری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ بوکسور جوان و آینده‌دار طی یک سال اخیر حضور مستمری در اردوهای آمادگی تیم ملی داشته‌اند و از آمادگی خوبی برخوردارند.
وی بیان کرد: دومین اردوی تیم ملی بوکس پس از رقابت‌های قهرمانی کشور که از ۲ هفته قبل در کمپ تیم ملی مجموعه ورزشی انقلاب تهران آغاز شده بود، با برگزاری ۱۲ مسابقه درون اردویی به کار خود پایان داد و قرار است دور جدید تمرینات تیم ملی از روز چهارم دی‌ماه پیگیری شود.

وی گفت: این ۲ بوکسور جوان با به نمایش گذاشتن توانایی خود در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که ۳ هفته گذشته به میزبانی ارومیه برگزار شد، مورد توجه کادر فنی تیم ملی قرار گرفتند و بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

نظری ادامه داد: تیم ملی بوکس ایران، بهمن ماه امسال در مسابقات گزینشی المپیک در سطح قاره آسیا که به میزبانی شهر ووهان چین برگزار می‌شود، حضور خواهد داشت و از هم‌اکنون در حال برگزاری اردوهای آماده‌سازی خود است.

«حسین دانشور» از ملی‌پوشان جوان شهرستان نقده است که فروردین ماه امسال به مسابقات قهرمانی بزرگسالان ۲۰۱۹ آسیا - تایلند اعزام شد.

«محمد عزیزی» نیز متولد سال ۱۳۷۵ شهرستان بوکان است و مدال برنز تورنمنت بین‌المللی جام جمهوریت قزاقستان، پنج دوره قهرمانی و ۲ دوره نایب قهرمانی لیگ ایران، ۲ طلای قهرمانی بزرگسالان کشور و مدال برنز جوانان و طلای امیدهای ایران را در کارنامه دارد.

آذرماه امسال مسابقات بوکس قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با حضور ۱۸۰ ورزشکار از ۳۰ استان کشور در سالن غدیر ارومیه برگزار شد و تیم آذربایجان‌غربی با کسب یک مدال طلا و سه برنز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

بوکس از جمله رشته‌های ورزشی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود که از قدمتی بیش از ۵۰ سال برخوردار است و در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی در استان داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته‌است.

طاهر جباری، حسین مادردوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی‌پوش آذربایجان‌غربی هستند که از دهه‌های ۵۰ تا ۸۰ شمسی موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین‌المللی برای ایران اسلامی شده‌اند.

در دهه ۹۰ شمسی نیز بوکسورهایی همچون هادی ماکویی، امین بخشی‌زاده، وحید ابراهیمی، یونس حسن‌پور، حسین دانشور، مهدی ماکویی و محمد عزیزی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

بیش از یک‌هزار ورزشکار در رشته ورزشی بوکس در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.