شاهرخ پیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: «میری» عصر روز چهارشنبه /چهارم اردیبهشت/ و در چهارمین روز از این مسابقات در نخستین حرکت یک ضرب نتوانست وزنه 155 کیلوگرم را به نام خود ثبت کند.
وی با بیان اینکه این وزنه بردار جوان ارومیه ای در دومین حرکت یک ضرب وزنه 155 کیلوگرم را مهار کرد، گفت: «میری» در سومین حرکت با بالا بردن وزنه 161 کیلوگرم مدال برنز خود را مسجل کرد.
وی ادامه داد: وی در نخستین حرکت 2 ضرب وزنه 195 کیلوگرم را بالای سر برد و در ادامه نیز به ترتیب با غلبه بر وزنه های 200 و 205 کیلوگرم مدال نقره را نصیب خود کرد.
رییس هیات وزنه برداری آذربایجان غربی گفت: «میری» در مجموع /یک ضرب و 2 ضرب/ با ثبت رکورد 366 کیلوگرم با کسب دومین مدال نقره خود پس از «دونگ» از کره جنوبی بر سکوی نایب قهرمانی آسیا قرار گرفت و «یاماموتو» از ژاپن بر جایگاه سوم ایستاد.
پیری افزود: «مسعود چترایی» دیگر وزنه بردار دسته 89 کیلوگرم هم در حرکت یک ضرب با مهار وزنه 165 کیلوگرم به مدال نقره رسید، در حرکت 2 ضرب با ثبت رکورد 192 کیلوگرم چهارم شد و در مجموع در جایگاه چهارم آسیا قرار گرفت.
به گزارش ایرنا مسابقات وزنه برداری قهرمانی سال 2019 آسیا یکی از مراحل گزینشی و کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو ژاپن است و از 29 فروردین تا هشت اردیبهشت سال جاری /18 تا 28 آوریل/ به میزبانی شهر «نانگبو» چین در حال برگزاری است.
طبق اعلام سرمربی و کادر فنی تیم ملی علی میری و مسعود چترایی در دسته 89 کیلوگرم، کیانوش رستمی، سید ایوب موسوی، امیر حقوقی، رضا بیرالوند، کیا قدمی، علی هاشمی، سعیدعلی ‌حسینی و علی داودی به عنوان نفرات اصلی و محسن دادرس و میرمصطفی جوادی به عنوان 2 ملی پوش ذخیره عازم مسابقات آسیایی چین هستند.
«علی میری» متولد 10 مرداد 1374 در شهر ارومیه و یکی از قهرمانان مطرح و نام آشنای کشور است که مقام نایب قهرمانی جوانان 2016 جهان /لهستان/ را در کارنامه دارد.
«میری» اسفند سال گذشته مدال طلای مجموع یک ضرب و 2 ضرب مسابقات قهرمانی بزرگسالان ایران و انتخابی تیم ملی را با ثبت رکورد 347 کیلوگرم بر گردن آویخت و بار دیگر مورد توجه کادر فنی تیم ملی قرار گرفت.
این وزنه بردار جوان ملی پوش اواخر شهریور سال 1396 با مهار 361 کیلوگرم وزنه در مجموع یک و 2 ضرب مقام سوم مسابقات وزنه برداری بین المللی ترکمنستان را به دست آورد.
وی آذر سال 1396 نیز در رقابت گروه A دسته 85 کیلوگرم در حرکت یک ضرب و 2 ضرب با مجموع وزنه 348 کیلوگرم در جایگاه هفتم جهان به میزبانی شهر «آناهیم ایالت کالیفرنیا آمریکا» قرار گرفت.
این وزنه بردار جوان ارومیه ای خرداد ماه 1394 در رقابت های وزنه برداری جوانان جهان در لهستان موفق به کسب مدال نقره یک ضرب، طلای 2 ضرب و نقره مجموع هر 2 حرکت شد و با ثبت رکورد 332 کیلوگرم بر سکوی نایب قهرمانی دسته 77 کیلوگرم جوانان جهان ایستاد.
سال گذشته 11 وزنه بردار آذربایجان غربی در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.
امیرحسین اصلانی، شایان احمدنژاد، شایان چاپاش، احسان سپهری و احسان محمودی در نونهالان، محمد ارسلانی، امید مردی، علی عالی پور در نوجوانان، احمد احمدنژاد و علی عبدالعلی زاده در جوانان و «علی میری» در بزرگسالان دعوت شدگان به اردو بودند.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.