سهراب طالبی روز شنبه در چهارمین جلسه کمیته تخصصی ایمنی آب در شهرستان مهاباد اظهار داشت: برنامه ایمنی آب ارومیه که از مدتی پیش شروع شده بود، اکنون در مراحل نهایی (اخذ گواهینامه) قرار دارد و بعد از ارومیه این طرح در مهاباد نیز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح کیفت آب را به طور کامل تضمین می‌کند، اضافه کرد: در قالب این برنامه، آب شرب مورد نیاز شهروندان با بهترین کیفیت از مبدا تا مقصد مورد ارزیابی قرار گرفته و تمامی عواملایجاد آلودگی در آب شرب برررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این برنامه از سلامتی آب مطمئن می‌شویم، افزود: این برنامه دارای ۲ رویکرد است که در رویکرد نخست کیفیت آب در مراحل تصفیه ارتقا پیدا می‌کند و در رویکرد دوم منابع آلوده کننده آب در حوزه آبریز و قبل از رسیدن به مرحله تصفیه کنترل می‌شود.   

طالبی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این برنامه در دیگر شهرستان‌های استان نیز به ترتیب اجرایی می‌شود و پس از اجرای آن شهروندان آب شرب را به بهترین کیفیت دریافت خواهند کرد.

کارشناس مسوول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز گفت: برنامه ایمنی آب به منظور اطمینان پایدار از کیفیت و کمیت آب در سامانه‌های تامین آب توصیه شده و هدف از طراحی این برنامه مدیریت خطر در سامانه‌های تامین آب است.

محمدرضا آرامون با اشاره به انجام کلرسنجی، پایش و آزمایش‌های مستمر از آب شرب استان گفت: در آزمایشگاه‌های تخصصی، پارامترهای کیفی، میکروبی و شیمیایی آب را به طور روزانه، فصلی و سالانه و به شکلی مستمر به لحاظ وجود فلزات سنگین، سموم و علایم میکروبی مورد سنجش دقیق قرار می‌دهند تا آب سالم و بهداشتی در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برنامه ایمنی آب با هدف تامین سلامت مردم اجرا و با انجام آن کیفیت آب از منبع تا نقطه مصرف به صورت کامل تضمین می‌شود.

در ادامه این جلسه که فرماندار و جمعی از مسوولان اجرایی مهاباد نیز حضور داشتند، شرکت‌کنندگان بر تسریع در اجرای برنامه ایمنی آب در این شهرستان تاکید کردند.

آب شرب شهر مهاباد از سد مهاباد که دارای ۱۷۲ میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است تامین می‌شود و سالانه بیش از ۱۸ میلیون مترمکعب به منظور تصفیه از سد به سمت تصفیه خانه رهاسازی خواهد شد.

شرکت آب و فاضلاب شهری مهاباد دارای ۴۷ هزار مشترک آب و ۴۵ هزار مشترک فاضلاب است و در بخش روستایی نیز مهاباد دارای ۱۶ هزار مشترک زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی است که مصرف سالانه آب آنها سه میلیون و ۹۵۷ هزار مترمکعب است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.