محسن خادمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مه غلیظ برای دومین روز متوالی، تردد در این گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی این شهرستان را با مشکل مواجه و رانندگان را مجبور به استفاده از چراغ مه‌شکن کرده‌است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون دید افقی در گردنه‌های «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان، گردنه «پسوه» در محور مهاباد - پیرانشهر و «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت به علت مه غلیظ، به کمتر از ۲۰ متر کاهش یافته‌است.

وی افزود: دید افقی در گردنه «جواله ره‌شان» محور مهاباد- سردشت به ۵۰ متر و در کمربندی «دارلک» محور مهاباد - ارومیه نیز به کمتر از ۱۰۰ متر کاهش یافته‌است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد از رانندگان خواست که قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله‌ره‌شان)، کله‌گاوی ( گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) به همراه راهدارخانه مرکزی در مهاباد فعال است.

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد بر اثر ورود امواج ضعیف بارشی به منطقه و وجود رطوبت در هوا، پدیده مه‌گرفتگی در برخی مناطق جنوب آذربایجان‌غربی تشکیل شده است.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.