محسن خادمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم‌اکنون به دلیل وجود مه غلیظ در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان دید افقی به کمتر از ۱۵۰ متر کاهش یافته و با وجود نمک‌پاشی و برف‌روبی توسط عوامل راهداری، تردد تنها با زنجیرچرخ ممکن است.

وی اضافه کرد: در ۲ گردنه «زمزیران» و «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد سردشت نیز ضمن کاهش دید افقی به کمتر از ۱۵۰ متر، تردد در این ۲ گردنه با استفاده از زنجیرچرخ ممکن است و در سایر محورها تردد خودروها بدون مشکل بوده و بارش باران و برف‌ به گزارش شده‌است.

وی افزود: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

«خادمی» اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله‌ره‌شان)، کله‌گاوی ( گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به دپوی یک‌هزار تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های این شهرستان برای طرح زمستانی، گفت: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در آستانه فصل سرما در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌است.

خادمی ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان فعال است و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

بر اساس اعلام کارشناسان اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی سامانه بارشی که از روز پنج‌شنبه هفته قبل وارد استان شده‌است تا روز یکشنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد؛ بارش‌ها در مناطق کوهستانی به صورت برف اعلام شده است.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.