جلیل جباری روز چهارشنبه در حاشیه نشست صمیمی با هنرمندان شهرستان اشنویه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون ۲۴ اقامتگاه بوم‌گردی فعال در روستاهای این استان وجود دارد و ۲۰ واحد دیگر نیز در حال راه‌اندازی است.

وی اضافه کرد: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای برخوردار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در اولویت‌ فعالیت‌های گردشگری این استان قرار دارد.

وی در خصوص راه‌اندازی و ایجاد موزه‌های تخصصی در استان بیان کرد: رویکرد اصلی در این اداره‌کل، حرکت به سمت موزه‌های تخصصی بوده که در این راستا ۱۵ موزه در استان فعالیت می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌غربی افزود: علاوه بر آنها راه اندازی موزه‌های طب، مدرسه فرهنگ، موزه قاجار، اشنویه و کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

ماندگار ساختن روستاییان در روستاها و جلوگیری از خالی شدن آنها از اهداف مهم راه اندازی اقامتگاه های بوم‌گردی است و این صنعت مهاجرت معکوس را رقم زده و به جای مهاجرت از روستا به شهر، مهاجرت از شهر به روستا را موجب می شود.

آذربایجان‌غربی دارای سه هزار روستاست و یک سوم جمعیت استان را روستانشینان تشکیل می دهند و اگر در سه هزار روستای استان اقامتگاه بوم گردی ایجاد شود، برای ۶ هزار روستایی شغل فراهم می شود.

 روستاهای استان دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و معنوی بوده و همچنین از نظر آداب و رسوم و فرهنگ و داشتن غذاهای سنتی و محلی جذابیت خاصی برای گردشگران به‌ویژه گردشگران خارجی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.