مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: اولین موزه طب کشور در ارومیه در حال تجهیز است.
جلیل جباری در گفت و گو با ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه این بنای تاریخی به‌عنوان اولین مدرسه تدریس علم نوین پزشکی کشور شناخته می‌شود تصریح کرد : ساختمان در ۲ طبقه و به مساحت حدود ۴۶۰متر مربع در سال  ۱۳۸۴در فهرست آثار ملی کشور به شماره ثبتی ۱۴۹۷۶ به ثبت رسیده است. 
وی ادامه داد : بنای تاریخی عمارت مسکن طبیب واقع در محوطه پردیس دانشگاه ارومیه پس از چند فصل مرمت و با صرف هزینه ای حدود ۳ میلیارد ریال به‌طور کامل مورد مرمت قرار گرفته است‌.
جباری تصریح کرد : اداره کل میرث فرهنگی هم اکنون در حال جمع آوری اشیا و آثار مربوط به پزشکی و طب آن دوران می باشد .
وی از اصلاح ایرادهای سقف تخت بنا در سطح ۴۰ مترمربع خبرداد و گفت : تهیه و آماده سازی و جاگذاری تیرهای چوبی برای سقف طبقات، تخریب بخش های فرسوده و انجام آجرکاری به متراژ ۲ مترمکعب از اقدامات مهم مرمتی در این مکان تاریخی به شمار می رود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی  با بیان اینکه این ساختمان چوبی، یک هزار و ۵۰۰ مترمربع زیر بنا دارد اظهار کرد : این بنا حدود ۱۵۰ سال قدمت دارد که  با تبدیل آن به موزه  تعداد موزه های  استان به 16 موزه افزایش می یابد.
به گزارش ایسنا؛  ساختمان قدیم طب ارومیه اولین مدرسه طب ایران بعد از دارالفنون و نخستین دانشکده پزشکی ایران است که در خیابان شهید بهشتی ارومیه ساخته شده و به ساختمان چوبی نیز مشهور است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.