معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، و گردشگری آذربایجان غربی از فعالیت 40 کارگاه مرمت و بازسازی بنای تاریخی در استان خبر داد.

محمد فتحی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: برای استقبال از گردشگران در تابستان به استان  علاوه بر مرمت و بازسازی 40بناهای تاریخی در آذربایجان غربی آماده سازی 9 موزه و 11 سایت موزه نیز در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: مرمت بازار ارومیه، مسجد جامع ارومیه، بازار خوی، عمارت مسکن طبیب، مقبره ال یعقوب خوی، خانه اربابی دیزج سیاوش،تخت سلیمان و دژ تاریخی بسطام تعدادی از بناهای در حال مرمت از سوی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان هستند.

فتحی تعیین حریم بناهای تاریخی را از اولویت های مهم دانست و گفت: تعیین حریم مجموعه های دژ بسطام و قلعه قالاتگاه قلعه اشنویه در حال انجام است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به کاوش تپه و قلعه تاریخی قالاتگاه اشنویه افزود: فصل اول کاوش در این محل آغاز شده و برای فاز اول کاری مبلغ 100 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی ی تپه و قلعه تاریخی قالاتگاه اشنویه  رایکی از محوطه ها و قلعه های مهم دوران اورارتوئی غرب کشور عنوان کرد و گفت: این اثر در 10 کیلومتری جاده اشنویه به طرف نقده واقع شده و در سال 1347 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.                                                                                         

 

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.