رییس اداره بهزیستی مهاباد روز پنج‌شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ اثر هنری شامل صنایع دستی، نقاشی و اشیای تزیینی  از ۴۰ هنرمند معلول با هدف عرضه توانمندی‌های معلولان به نمایش گذاشته شده است.

مهران یوسفی با اشاره به وجود توانایی‌های نهان در معلولان و لزوم شناسایی و پرورش آنان اضافه کرد: کسب عناوین و مقام‌های مختلف علمی، آموزشی و ورزشی توسط معلولان نشان می‌دهد که توانایی این قشر در عرصه‌های مختلف تفاوت چندانی با افراد عادی ندارد.

وی بیان کرد: به منظور حمایت بیشتر شهروندان، برخی آثار به نمایش گذاشته شده به نفع جامعه معلولان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای خانواده‌های دارای فرزند کم توان ذهنی باشد، اظهار کرد: زمینه‌های اجتماعی باید فرصت‌های یکسانی برای این قشر معلول جامعه فراهم کند تا بتوانند با حفظ جایگاه و شان خود به استقلال دست یابند و زندگی خودشان را اداره کنند.

نمایشگاه توانمندی‌های معلولان به‌مدت سه روز، هر روز صبح از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و در نوبت عصر از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در تالار وحدت شهر مهاباد برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

روز گذشته هم به مناسب فرارسیدن روز جهانی معلولان از ۲۵ توان‌جوی ورزشکار، هنرمند و کارآفرین مهابادی قدردانی شد.

از سال ۱۹۹۲ روز جهانی معلولان از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد و هر ساله ۳ دسامبر (۱۲ آذرماه) برای معلولان گرامی داشته می شود.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و چهار هزار و ۳۸۰ معلول تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.