جلیل جباری شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خبرنگاران از خبرگزاری‌های ایرنا، ایسنا، صدا و سیما و فارس و جمعی از خبرنگاران مطبوعات و رسانه‌های تخصصی حوزه گردشگری هستند که در قالب گروه‌های خبری جهت پوشش رسانه‌ای جشنواره ۲ روزه تخت سلیمان به تکاب اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین علاوه بر پوشش خبری این جشنواره در بخش‌های مختلف خبری صدا و سیما، یک گروه ۶ نفره از مستندسازان نیز جهت تهیه فیلم مستند از این جشنواره در تکاب حضور یافته‌اند.

وی ادامه داد: خبرنگاران اعزام شده به تکاب علاوه بر اینکه روز پنج‌شنبه آیین افتتاح جشنواره تخت سلیمان و نمایشگاه صنایع دستی استان‌های شمال غرب کشور را پوشش خبری خواهند داد، روز جمعه نیز همراه با مدعوین و میهمانان این جشنواره در تور گردشگری پنج ساعته‌ای شرکت خواهند کرد.

جباری اظهار داشت: در این تور گردشگری، خبرنگاران رسانه‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری این شهرستان از جمله مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان، کوه زندان سلیمان، زندان برنجه و چشمه‌های آبگرم تکاب را معرفی و در کنار گروه‌های مختلف گردشگری و ورزشی خواهند بود.

جشنواره منطقه‌ای تخت‌سلیمان با هدف معرفی بیشتر و بهتر این مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری و تلاش برای جذب گردشگران در فصل‌های پاییز و زمستان و ماه‌های خارج از فصل گردشگری با مشارکت استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، گیلان، اردبیل و زنجان در روزهای ۱۴ و ۱۵ آذرماه جاری برگزار خواهد شد.

مجموعه میراث فرهنگی تخت سلیمان تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در سال ۱۳۸۲ به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسیده است و هم‌اکنون آثار و بقایای دوره‌های تاریخی ساسانی و ایلخانی از جمله برج‌ها و باروها و بقایای آتشکده آذرگشنسب، یکی از سه آتشکده مهم ایرانیان باستان، در اطراف دریاچه‌ای اسرارآمیز این مجموعه خودنمایی می‌کند.

به عقیده باستان شناسان محوطه تاریخی تخت سلیمان قبل از اسلام آتشکده زرتشتیان و یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده و در دوره پس از اسلام به عنوان تفرجگاه و کاخ تابستانی ایلخانان مورد استفاده قرار گرفته است؛ هم‌اکنون نمونه آثار و بقایای کاخ‌های ایلخانی تنها در مجموعه تخت سلیمان تکاب به چشم می‌خورد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و بیش از ۱۷۰ اثر میراث فرهنگی و گردشگری تاریخی و طبیعی ثبت شده ملی دارد؛ آثار این مجموعه یکی از مهمترین مقصدهای گردشگران خارجی در سفر به ایران است.

چمن متحرک «چملی‌گل»، آبشار دوقلوی «قینرجه»، زندان سلیمان، مجموعه چشمه‌های آبگرم احمدآباد و قینرجه، کاخ‌ها و خانه‌های اربابی از سایر آثار طبیعی و تاریخی شهرستان تکاب است در این شهرستان ۲ باب هتل و ۶ واحد بوم‌گردی در مجموع به ظرفیت بیش از ۶۰۰ تخت وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.