بهنام شهدی روز دوشنبه در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی افزود: کسب رتبه نخست کشور برای ۲ فصل متوالی در بهبود شاخص کسب و کار بیانگر عزم مدیران استانی برای حمایت از سرمایه‌گذاری است.

وی اضافه کرد: رفع موانع سرمایه‌گذاری به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است و ارتقای سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری اقدامی موثر در این زمینه است.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی به رفع موانع سرمایه‌گذاری و تکریم سرمایه‌گذار توجه جدی داشته باشند و فرصت‌سوزی و تعلل در امر پاسخ‌گویی به درخواست‌های سرمایه‌گذاران قابل قبول نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دستیابی به رشد فراگیر و کسب اشتغال پایدار در گرو سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری است و رفع موانع سرمایه‌گذاری در این بخش نیز در دستور کار مدیران قرار دارد.

شهدی اضافه کرد: حذف فرآیند استعلام‌های موازی، توجه به فاکتور زمان و روان‌سازی روند سرمایه‌گذاری  از موارد ضروری برای  توسعه پایدار اقتصادی است.

در ادامه این جلسه مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاران در بخش‌های گردشگری و کشاورزی و اقتصادی مورد بحث بررسی قرار گرفت.

طولانی بودن زمان اعلام نتایج استعلام در ایران و آذربایجان‌غربی از جمله مهمترین عوامل فرار سرمایه‌گذاران است که پنجره واحد می‌تواند این امر را مرتفع کند؛ آذربایجان‌غربی از جمله استان‌هایی است که با وجود منابع غنی از سرمایه‌های بخش خصوصی بسیار کمی بهره برده و در رده‌های پایانی استان‌های کشور در این خصوص قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.