علی فیروزی روز چهارشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان کرمان گفت: یکی از بزرگترین مشکلات در حوزه کسب و کار بخشنامه ها و مقررات دست و پاگیر فراوان است که برای برون رفت از شرایط کنونی در وهله نخست باید همه دستگاه ها مکلف به حذف و کاهش مقررات دست و پاگیر شوند.

وی  تاکید بر اینکه بهبود محیط کسب و کار مستمر است و یک شبه درست نمی شود اظهار داشت : اصلاح و  درست شدن مقررات، رویه ها و فرآیندها کسب و کار را بهبود می بخشد.

فیروزی با اشاره به ایجاد مناطق پاک جهت سرمایه گذاری بیان کرد: استانداری ها باید مناطق جغرافیایی جهت دریافت مجوز کسب و کار را مشخص کنند و برای هر کسب و کاری در یک منطقه مجوزها صادر شود تا کسی که می خواهد در یک منطقه مشخص کار کند، نیاز به دریافت مجوز نداشته باشد.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار تاکید کرد: برای رونق کسب و کارهای کوچک و متوسط و توانمند سازی بخش خصوصی با همکاری شرکت شهرک های صنعتی نقشه راه تهیه شده است که باید اجرا شود.

وی اظهار داشت: موضوع بهبود کسب و کار موضوعی ملی است و تا اولویت ها در این بخش مشخص نشود فعالیتی نمی توان انجام داد، هر چند هر چند سرمایه گذار برای سرمایه گذاری به شاخص های دیگر بین المللی هم فکر می کند.

فیروزی با اشاره به رتبه ۱۲۸ ایران در زمینه بهبود کسب و کار تصریح کرد: در زمینه بهبود کسب و کار شاخص های دیگر نیز وجود دارد و باید تصورمان را از این رتبه با توجه به شاخص های دیگر واقعی کنیم.

وی اظهار داشت: ما به عنوان دولت وظیفه داریم که رتبه ایران را در پایان برنامه ششم توسعه به عدد ۷۰ برسانیم،  ۱۰ کتابچه تدوین شده که در آن قید شده هر دستگاهی چه وظیفه ای باید انجام دهد که رتبه بهبود یابد و اگر عملی شود، رتبه ما ۵۸ خواهد شد.  

رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار افزود: مجوز هر جا پا بگذارد، باخودش فساد می آورد و صدور مجوز فی نفسه فساد خیز است و حذف مجوزهای دست و پاگیر گاهی با منافع بخش خصوصی تضاد دارد و برخی سازمان ها هم مقاومت شدیدی در این رابطه نشان می دهند.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور در حال حاضر اظهار داشت: همه می دانیم شرایط به گونه ای نیست که فقط با رفتارهای درست اقتصادی اصلاح بشود اما دولت باید سیاست های جانب عرضه را درست و مقررات دست و پا گیر را حذف کند.

این نشست با حضور مدیران کل اقتصاد و دارایی منطقه پنج کشور، معاون اقتصادی استانداری کرمان و جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

همچنین در این نشست برخی از فعالان اقتصادی استان به بیان نظرات و دغدغه های خود در رابطه با بهبود فضای کسب و کار پرداختند.

۷۴۳۷ / ۵۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.